شنبه، 04 خرداد 92 - 03:39
کنسول مایکروسافتXbox One

 

کنسول مایکروسافتXbox One

کنسول مایکروسافتXbox One

مایکروسافت اعلام کرد که جدیدترین کنسول بازی خود را موسوم به Xbox One، برای کاربران طراحی و در اختیار آن ها خواهد گذاشت. به گفته این شرکت Xbox One ، قرار است به طرق ویژه با اتصال به تلویزیون و هر دستگاه بازی دیگر در هر مکانی، یک تجربه بیاد ماندنی از بازی را برای شما فراهم کند

با توجه به فایلی که مایکروسافت در بیان ویژگی های این کنسول منتشر کرده است، ما تصمیم گرفتیم ویژگی های مطرح این کنسول را بیان کنیم.

سخت افزار Xbox One

 Xbox One یک دستگاه مشکی رنگ و براق و نسبتا بزرگ است که با درایور نوری خود بهترین کنسول بازی مایکروسافت را به خود لقب داده است،

ویژگی های مهم این دستگاه به شرح زیر می باشد.

  • دارای پردازنده ۸ هسته ای  AMD با معماری x86
  • دارای حافظه RAM. هشت گیگابایتی
  • دارای هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی
  • دارای سه پورت USB 3.0
  • دارای درایو Blu-Ray
  • دارای ویژگی ۸۰۲٫۱۱ n/g/b wireless با wifi مستقیم
  • دارای بلوتوث

نرم افزارXbox One 

نرم افزار های Xbox One بسیار پیچیده هستند. به عنوان مثال این کنسول دارای سه سیستم عامل مجزاست که هر سه با هم در ارتباطند و با هم کار می کنند.

سیستم عامل اول ، سیستم عامل ارتقا یافته ی Xbox است. سیستم عامل دوم، براساس هسته Windows NT کار می کند و سیستم عامل سوم برای ارتباط این دو قرار داده شده است.

این کنسول قادر است پردازش برنامه های مختلف را در یک زمان برعهده بگیرد.

مایکروسافت در این باره می گوید: این کنسول برای پردازش های موازی و یا به عبارتی به صورت چند وظیفه ای طراحی شده ، gpuآن نیز از همین خاصیت بهره مند است .به این معنی که شما می توانید چندین رندر و محاسبات هم زمان را با هم به این سیستم بسپرید .

اتصال به تلویزیونXbox One 

مایکروسافت بزرگترین کنسول خانگی خود را با این کنسول به نمایش گذاشته است. این کنسول دارای HDMI داخلی و خارجی است، و شما می توانید کابل خود را با کابل های بالایی این کنسول متصل کنید.

Xobox One با اتصال به تلویزیون به شما کمک می کند که برنامه ها و شبکه های مورد علاقه خود را بیابید.

همچنین می توانید نگاه کلی به برنامه پروازهای ترمینال های هوایی در کشور مورد نظرتان را داشته باشید.

امکان اتصال به بخش پرمیوم شبکه های کابلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا برنامه های خود را ضبط کنید.

نکته مهم در ادعای مایکروسافت پشتیبانی از برنامه های ۳ بعدی است. به گفته مسولان این شرکت، Xbox One از ورودی و خروجی ۳K و تصاویر ۳D پشتیبانی می کند.

علاوه بر امکان جستجو کانال بر روی محیط کاربری Xbox، دستورات صوتی بر اساس ”Play MTV” را پشتیانی کرده و همه دستورات صوتی به علاوه کانال هایی که از این طریق صدا زده شده اند را بر روی حافظه خود دخیره می کند. این امکان بسیار شبیه آخرین نسخه Kinect است.

به روز رسانی Kinect

کنسول مایکروسافتXbox One

کنسول مایکروسافتXbox One

به نظر می رسد که این ایکس باکس را می توان با صدا و حرکت کنترل کرد به عنوان مثال با گفتن عبارت Xbox On برای روشن شذن آن بهره گرفت .

همچنین با گرفتن اسکرین می توانید تصویر را بزرگتر کنید و با حرکت دادن به جلو  صفحه اصلی برنامه را مشاهده کنید.

در کنسول جدید مایکروسافت Kinect نیز جدید شده است، با این ویژگی می توانید هم اکنون به شناسایی و انتقال ویدیو با روزلوشن ۱۰۸۰p بپردازید .

این Kinect قادر به شناسایی حرکات چشم است و در زمانی که به خوبی بازی نمیکنید به شما هشدار می دهد. این خاصیت با استفاده از حرکات دست شما قادر به شناسایی میزان موفقیت بازی است .

Kinect داری یک سنسور مادون قرمز است که با سنسور کنترل در ارتباط است، و قادر است کاربر را در مورد نحوه بازی کردنش راهنمایی کند.

کنترل Xbox One

کنترل این کنسول بسیار شبیه به کنترل Xbox 360 است،دکمه های موقعیتی هنوز هم همان مدل xbox360 هستند اما مایکروسافت در زیر هر کدام ترفندهایی قرار داده است که در مدل قبلی وجود ندارد.

بزرگترین تغییرات کنترلی در این کنسول، استفاده از خاصیت لمسی در بالای آن است. تنها نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که از کنترل Xbox 360 نمیتوان برای Xbox One استفاده کرد.

بازی های Xbox One

باتوجه به زمان محدود مایکروسافت برای رونمایی از این کنسول، باز هم بازی های نابی در آن قرار داده اند که از نقاط قوت آن به شمار می رود.

از جمله بازی های این کنسول، یک بازی جدید و منحصر به فرد به نام Quantum Break ساخته ی Remedy Entertainment طراح بازی های Alan Wake  و  the first two Max Payneاست که در مورد دختری است که دارای قدرت های عجیب و غریبی است و داستان بازی حول این دختر و یژگی آن می گردد.

بازی های FIFA 14, Madden 25, NBA Live 14 و نسخه جدید UFC نیز در این کنسول وجود دارد.

Call of Duty نیز یکی دیگر از بازی های این کنسول است که طرفداران بسیاری خواهد داشت.

بازیکنانی که تحربه استفاده از   Xbox 360 را دارند باید بدانند که امکان اجرای بازی های Xbox 360 در این Xbox  جدید نیست و این بخاطر تکنولوژی جدید به کار رفته در کنسول جدید مایکروسافت است.

logo-samandehi