دوشنبه، 16 دی 92 - 03:32
ژانراتور خورشیدی Yeti 150

 

سال۲۰۱۳ یکی از زمان‌هایی بود که طی آن فناوری در بخش‌های مختلف به شکوفایی رسید. در این سال از سیستم‌های نوآورانه‌ای از جمله عینک هوشمند Google Glass، ساعت‌های مچی هوشمند، چاپگرهای سه‌بعدی و … رونمایی شد.اما در این عرصه فناوری‌های سبز همچنان بیشترین توجه را به خود اختصاص دادند و طی سال ۲۰۱۳ انواع مختلف آن‌ها با قابلیت‌ها و کارایی‌های فراوان به دست کاربران رسید. کارشناسان آخرین بررسی‌های خود لیست برترین فناوری‌های سبز که در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شدند را به قرار زیر منتشر کردند:

 ۱- ژانراتور خورشیدی Yeti 150 با قیمت ۲۰۰ دلار:

ژانراتور خورشیدی Yeti 150

ژانراتور خورشیدی Yeti 150

ژانراتورهای کنونی با انرژی گاز فعالیت می‌کنند و ضمن تولید سروصدای فراوان، هوا را هم آلوده می‌کنند. اما این محصول جدید تمام انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد و هیچ نوع آلودگی برای محیط زیست ندارد.

 ۲- سوئیچ هوشمند Belkin WeMo با قیمت ۵۰ دلار:

سوئیچ هوشمند Belkin WeMo

سوئیچ هوشمند Belkin WeMo

این محصول یک فناوری هوشمند برای خانه‌ها محسوب می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد میزان مصرف انرژی را کنترل و مدیریت کنند. با این سوئیچ کوچک به راحتی می تواند هزینه مصرف برق در خانه را کاهش داد.

 ۳- قاب باتری Mophie با قیمت ۸۰ دلار:

قاب باتری Mophie

قاب باتری Mophie

این قاب باتری برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است و به گفته شرکت سازنده می‌تواند عمر باتری در گوشی‌های آیفون ۵ و ۵S را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. این قاب به صورت عادی برای محافظت از گوشی روی آن قرار می‌گیرد.

 ۴- ابزار بلوتوثی Parrot Flower Power برای کنترل وضعیت گل‌ها با قیمت ۶۰ دلار:

ابزار بلوتوثی Parrot Flower Power

ابزار بلوتوثی Parrot Flower Power

این محصول یک حسگر بی‌سیم است که در باغچه و گلدان قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت بی‌سیم اطلاعات خود را به ابزار مربوطه روی گوشی هوشمند انتقال می‌دهد و کاربر را در جریان وضعیت خاک، میزان تابش خورشید، کیفیت کود و رطوبت هوا می‌گذارد.

 ۵- صفحه‌کلید بلوتوثی Impecca از جنس گیاه بامبو با قیمت ۹۹ دلار:

صفحه‌کلید بلوتوثی Impecca

صفحه‌کلید بلوتوثی Impecca

تمام بخش‌ها و بدنه این صفحه کلید از گیاه بامبو ساخته شده است و به همین خاطر به طور کامل می‌توان آن را بازیافت کرد. این صفحه‌کلید با انواع دستگاه‌های رایانه‌های شخصی، تبلت‌های اندرویدی و محصولات اپل سازگاری دارد و از طریق فناوری بلوتوث به آن‌ها متصل می‌شود.

 ۶- ابزار Sowden SoftBrew با قیمت پایه ۳۰ دلار:

ابزار Sowden SoftBrew

ابزار Sowden SoftBrew

این محصول در اصل یک قهوه‌جوش محسوب می‌شود که میزان مصرف قهوه را کاهش می‌دهد از هدر رفتن این ماده جلوگیری می‌کند. این فناوری نیاز به استفاده از فیلترهای کاغذی را برطرف کرده است که به طور کامل قابل بازیافت است.

 ۷- کوله‌پشتی خورشیدی Birksun با توان ۶ وات و با قیمت ۱۶۰ دلار:

کوله‌پشتی خورشیدی Birksun

کوله‌پشتی خورشیدی Birksun

بخش بیرونی این کوله‌پشتی شامل صفحه‌های خورشیدی می‌شود که می‌توانند انرژی را در خود نگه دارند. میزان انرژی ذخیره شده در این کوله‌پشتی برای شارژ انواع دستگاه‌های موبایلی مناسب است.

 ۸- لامپ و شارژر خورشیدی Waka Waka با قیمت ۶۹ دلار:

لامپ و شارژر خورشیدی Waka Waka

لامپ و شارژر خورشیدی Waka Waka

این لامپ خورشیدی با هر ۸ ساعت قرار گرفتن در مقابل خورشید می‌تواند به مدت ۴۰ ساعت نور را از خود متصاعد کند. این دستگاه همچنین برای شارژ ابزارهای موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 ۹- ابزار MeterPlug با قیمت ۶۰ دلار:

ابزار MeterPlug

ابزار MeterPlug

این ابزار یک آداپتور است که بین پریز و دستگاه الکترونیکی مربوطه قرار می‌گیرد و میزان مصرف انرژی را در آن به حداقل می‌رساند. این ابزار قادر است میزان مصرف انرژی در هر دستگاه را محاسبه کند و از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث اطلاعات دریافتی را به ابزار مربوطه در گوشی هوشمند انتقال دهد.

logo-samandehi