جمعه، 29 فروردین 93 - 04:47

 

SamsungATIVBook9Plus

اگر بخواهید با انگشت بشمارید که تا کنون چند کمپانی به تولید لپ تاپ می پردازند شاید انگشت دست خودتان و  اعضای خانواده تان هم کم باشد! اما برای برشمردن بهترین برند ها و کمپانی ها کافیست فقط چند انگشت داشته باشید! همانطور که می دانید سامسونگ هم مدت هاست که وارد بازار تولید محصولاتی نظیر لپ تاپ ها شده است و خوب رقابتی به راه انداخته و انصافا خوش می درخشد. امروز می خواهیم به بررسی یکی از لپ تاپ های این برند بپردازیم. اسم این محصول Ativ Book 9 Plus است که سعی داریم در وهله اول نقاط مثبت و منفی آن را بگوییم و بعد هم به طور کامل بررسی کنیم.

Ativ Book 9 Plus

این سیستم یکی از نمونه سیستم های باریک اما فوق العاده محکم و زیبا ساخته شده است. رزولوشن Ativ Book 9 Plus بسیار بالاست و از صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالابرخوردار است. ویژگی های این لپ تاپ، در واقع به طوری است که همه چیز را برای یک زندگی دیجیتالی برای تان فراهم کرده است.

Ativ Book 9 Plus

اما نقطه ضعف آن شاید بتوان به این صورت بیان کرد این سیستم صرفا یک لپ تاپ است و نمی توان آن را به حالت تبلتی تبدیل کرد از سویی دیگر، پورت hdmi آن چندان مورد قبول نیست و هزینه ای هم که بابت آن باید پرداخت کرد تقریبا بالاست.

Ativ Book 9 Plus

اما برای دوست داران و هواداران سامسونگ می تواند یک سیستم نسل جدید باشد. به هر صورت اگر شما به دنبال یک سیستم لپ تاپ با عملکرد و کیفیت نمایشگر بالا به صورت لمسی هستید، ونیازی ندارید که از حالت تبلتی آن استفاده کنید و قیمت هم برایتان مهم نیست می توانید از این سیستم استفاده کنید و انتخابتان عالی خواهد بود.

Ativ Book 9 Plus

زمانی که شما برای اولین بار این سیستم را روشن می کنید با نمایشگری با کیفیت عالی روبرو می شوید که ویندوز را به شما نشان می دهد. طول عمر باطری آن هم بسیار مناسب و برازنده است و از طرفی هم از پردازنده قوی اینتلی استفاده می کند! همه چیز عالی است و هیچ جای ضعفی ندارد. این سیستم به دلیل اینکه دارای ضخامت کم و طراحی ظریف است مورد پسند بسیاری واقع شده و در واقع می توان گفت سامسونگ با تولید این سیستم دو باره Book 9/Series 9 متولد کرده است.

Ativ Book 9 Plus

پردازنده سیستم بسیار قوی است و از عملکرد خوبی بهره مند خواهید شد. می توان گفت سری نوت بوک های سری ۹ سامسونگ که Book 9 Lite و Book 9 Plus می باشند چیزی دور از دهن نیست اما مدت ها از تولید این سیستم های ویندوزی خبری نبود. چیزی که ما تاکنون مورد بررسی قرار داده ایم به این نتیجه رسیده ایم که این سیستم از بدنه ای پلاستیکی ساخته شده که قطعا کسانی که به دنبال بدنه آلومینیمی میگردند ممکن است آن را پس بزنند.

Ativ Book 9 Plus

قیمت حدودی این سیستم از ۷۵۰ دلار شروع می شود و به طور صعودی رشد می کند و می توان گفت بهترین مدل با قابلیت های بالا با حدود هزینه ای ۱٫۱۲۲٫۸ دلار به فروش می رسد که سیستمی کامل محسوب می شود. نمایشگر آن واقعا قدرتمند است و دارای رزولوشن ۳,۲۰۰ در ۱,۸۰۰ پیکسل است که از نمایشگر های ۱۰۸۰p چند سرو گردن بالاتر است! پردازنده ی این سیستم Intel Haswel با ۵هسته است که واقعا عالی کار می کند.

به عنوان مقایسه ای با سیستم های مشابه می توان به موراد زیر اشاره داشت

Samsung Ativ Book 9 Plus

MacBook Air 13-inch (June 2013)

Acer Aspire S7- 392-6411

قیمت

$۱,۳۹۹

$۱,۰۹۹

$۱,۳۹۹

اندازه و رزولوشن نمایشگر

۱۳٫۳-inch, 3,200×۱,۸۰۰ touch screen

۱۳٫۳-inch, 1,440×۹۰۰ screen

۱۳٫۳-inch, 1,920×۱,۰۸۰ screen

PC CPU

۱٫۶GHz Intel Core i5 4200U

۱٫۳GHz Intel Core i5 4250U

۱٫۶GHz Intel Core i5 4200U

PC Memory

۴۰۹۶MB DDR3 SDRAM 1,600MHz

۴۰۹۶MB DDR3 SDRAM 1,600MHz

۸۱۹۲MB DDR3 SDRAM 1,600MHz

Graphics

۱۷۴۹MB (shared) Intel HD Graphics 4400

۱۰۲۴MB Intel HD Graphics5000

۱۲۸MB Intel HD Graphics 4400

حافظه

۱۲۸GB SSD hard drive

۱۲۸GB SSD hard drive

۱۲۸GB SSD hard drive

درایو نوری

None

None

None

شبکه

۸۰۲٫۱۱b/g/n wireless, Bluetooth 4.0

۸۰۲٫۱۱a/c wireless, Bluetooth 4.0

۸۰۲٫۱۱b/g/n wireless, Bluetooth 4.0

سیستم عامل

Windows 8 (64-bit)

OSX Mountain Lion 10.8.4

Windows 8 (64-bit)

 همانطور که در بالا مشاهده می کنید این سیستم با دو سیستم مک بوک ایر و ایسر مورد بررسی قرار گرفته که در اندازه، قیمت و ویژگی ها بیشتر به هم شبیه هستند. از نظر قیمت سامسونگ و ایسر با هم هم قیمت هستند اما از نظر نمایشگر سامسونگ فعلا حرف اول را می زند چرا که نمایشگر آن لمسی و فوق العاده با کیفیت است پس اگر صرفا نمایشگر برایتان اهمیت دارد می توانید روی سامسونگ حساب کنید. اگر هم بخواهیم از نظر پردازنده مورد بررسی قرار دهید هر سه از پردازنده اینتلی ۵ هسته ای استفاده می کنند اما فرکانس سامسونگ بالاتر می باشد.  از نظر ویژگی حافظه هر سه در یک شرایط قرار دارند پس باید این آیتم را حذف کنید. همچنین وضعیت شبکه ای مشابهی دارند. اما سیستم عامل های ایسر و سامسونگ هر دو سیستم عامل ویندوز هشت است پس بنظر می رسد در این راستا سامسونگ رقابت تنگاتنگی با ایسر خواهد داشت. فناوری بلوتوث هر سه مورد هم از نوع بلوتوث ۴ است که آخرین ورژن از بلوتوث است و در انتقال داده ها بسیار خوب و پر سرعت عمل می کند. همچنین برای وایرلس نیز هر سه از یک تکنولوژی بهره می برند

بنظر می رسد این سیستم بتواند به عنوان یک لپ تاپ موفق سال ها خدمت رسان خوبی به کاربران دنیای دیجیتال باشد خصوصا اینکه به دلیلی لمسی بودن سازگاری خوبی با ویندوز ۸ دارد. پس شما می توانید با مقایسه ای که در بالا انجام شد بهترین مدل برای چندین سال متمادی را انتخاب کنید.

logo-samandehi