جمعه، 28 دی 97 - 12:33

گزارش توسعه‌دهندگان فصل پاییز ۹۷ کافه بازار منتشر شد که براساس آن پیام‌رسان‌ها پرنصب‌ترین برنامه‌ها در این فصل بوده‌اند. همچنین در این گزارش به موضوعات جدیدی از جمله میزان تمایل کاربران استان‌ها به برنامه‌ها و بازی‌های دسته‌های مختلف بازار،‌ نرخ تبدیل کاربران بازار به کاربران خریدکننده در هر استان و دلایل عدم پذیرش برنامه‌ها در فصل گذشته پرداخته شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در دسته‌بندی برنامه‌ها پیام‌رسان‌ها با ۵ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۰۵ نصب و در بخش بازی‌ها دسته کلمات و دانستنی‌ها با ۴۹۸ هزار و ۲۶۷ نصب، پرنصب‌ترین برنامه‌ها در کافه‌ بازار بوده‌اند. این گزارش دسته برنامه‌ها و بازی‌ها را از منظر تعداد کاربران و سهم درآمدی آنها نیز بررسی کرده است. در گزارش پاییز کافه بازار استان تهران و البزر بیشترین سهم خرید برنامه و بازی را در کافه بازار به نام خود ثبت کرده‌اند و بعد از آنها استان گلستان و خراسان شمالی کمترین سهم در این زمینه را داشته‌اند.

 این نمودار نشان می‌دهد که کاربران در هر استان چه سهمی در فصل پاییز خرید داشته‌اند:

 

 

 

همچنین ۱۷ درصد سهم برنامه‌ها در این فصل به دسته آموزش اختصاص داشته و در بخش بازی هم بیشترین سهم مربوط به دسته اکشن با  درصد۶ بوده است.

نمودار زیرنشان می‌دهد از مجموع برنامه‌های موجود در کافه بازار چه سهمی در هر دسته قرار می‌گیرد: 

 

 

اما در بخش آمارهای مربوط به رشد تعداد برنامه‌ها براساس بررسی‌های کافه‌بازار در فصل پاییز دسته آشپزی و رستوران ۱۴ درصد رشد را نشان داده‌اند و در بخش بازی‌ها نیز دسته کلمات و دانستنی‌ها رشد ۱۱ درصدری را نسبت به فصل گذشته تجربه کرده‌اند.

این نمودار نشان می‌دهد تعداد کل برنامه‌های منتشر شده در هر دسته از انتهای فصل پیش تا انتهای پاییز چه میزان رشد داشته است:

 

 

بخش دیگر این گزارش به میزان سهم درآمد برنامه‌ها و بازی‌ها به تفکیک کاربران قدیمی و جدید کافه‌بازار اختصاص پیدا کرده است. بر این اساس در بخش برنامه‌ها و در میان کاربران قدیمی، دسته «خرید» ۷۰ درصد سهم درآمد و برای کاربران جدید دسته «رفت و آمد» ۱۰۰ درصد درآمد را به خود اختصاص داده است. اما در بخش بازی‌ها نیز در میان کاربران قدیمی بیشترین سهم درآمد با ۶۰ درصد به دسته «استراتژی» تعلق دارد و در میان کاربران جدید  ۱۰۰ درصد سهم درآمد به نام  دسته «ماجرایی و آموزشی» ثبت شده است.

سهم درآمد برنامه‌های برتر هر دسته از خریداران جدید و قدیم در این نمودار مشخص شده است:

 

در میان برندهای گوشی که از کافه‌بازار روی گوشی خود استفاده می‌کنند، بیشترین کاربران با ۶۰/۷۹ درصد به برند سامسونگ و کمترین کاربران با ۷ دهم درصد به برند شیائومی تعلق دارد.

 

 

در پایان این گزارش به ۸ دلیل اصلی برای عدم استقبال کاربران در خصوص نصب برنامه‌ها اشاره شده است. رابط کاربری نامناسب، محتوای کم‌ارزش، برنامه تکراری، نقض امنیت و حریم شخصی کاربران، مشکلات فنی، جذابیت کاذب برای نصب برنامه‌ها، نقض مالکیت فنی و قوانین از اصلی‌ترین دلایلی است که کافه‌بازار برای عدم پذیرش برنامه‌ها از سوی کاربران معرفی کرده است.

دلایل متداول عدم استقبال کاربران برای نصب برنامه‌های کافه‌بازار به صورت درصدی در این نمودار مشخص شده است:

 

 

 

لیک کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

logo-samandehi