سه شنبه، 24 تیر 93 - 01:26

 

CloudStorage

حتما می دانید که سرویس های ابری، امکان مدیریت بسیاری از فایل ها و ذخیره سازی آن ها را برایتان فراهم کرده اند! در دنیای مجازی و اینترنت این سرویس های ابری هستند که به شما کمک می کنند، بدون ترس از خراب شدن سیستم، فایل هایتان را نگهداری کنید! اما شما می توانید از چندین سرویس ابری متفاوت استفاده کنید. اینکه این سرویس ها هر کدام دارای چه شرایطی هستند شاید برای شما مهم باشند، میزان فضا، محدودیت حجم آپلود، هزینه های اضافی و … همه می توانند در انتخاب سرویس های ابری شما موثر باشند. هم اکنون ۴ سرویس ابری پر قدرت به نام های OneDrive، Dropbox ،Google Drive و Box  در دنیای مجازی آماده خدمت رسانی به شما هستند که ما در این مقاله به معرفی و بررسی فضایی ابتدایی برای انتخابی مناسب توسط شما می پردازیم

OneDrive-Logo

مقایسه محدودیت حجم آپلود فایل

 در سرویس ابری OneDrive شما می توانید از فایل هایی با حداکثر دو گیگابایت حجم استفاده کنید، حداکثر میزان حجم در Google Drive هم ده گیگابایت می باشد، سرویس Box هم برای سرویس های رایگان ۵۰۰ مگابایت و برای سرویس های هزینه دار، تا ۵ گیگابایت محدودیت آپلود برای فایل قائل است! در سرویس Copy و Dropbox هیچ محدودیتی وجود ندارد البته Dropbox با برنامه نرم افزاری آن محدودیت را برداشته است! هنوز وقت تصمیم گیری نشده است!

images

میزان فضای رایگان

سرویس های کلودی، هر کدام میزان فضای رایگانشان به میزان محدودی است و پس از اتمام میزان رایگان، با هزینه هایی قادر خواهید بود که میزان فضا را افزایش دهید! میزان فضای رایگان برای هر مورد به صورت زیر می باشد:

OneDrive : پانزده گیگابایت – Dropbox : دو گیگابایت – Google Drive: پانزده گیگابایت – copy: پانزده گیگابایت -Box: دو گیگابایت

dropbox

امکان افزایش فضای رایگان برای سرویس های OneDrive و Dropbox فراهم می باشد اما برای سایر سرویس ها این امکان وجود ندارد و فقط با هزینه می توانید میزان فضا را افزایش دهید که این می تواند به عنوان نقطه ضعفی از سه سرویس دیگر برشمرد!

پلن های هزینه دار و مقایسه آن ها

علاوه بر حافظه رایگان، شما می توانید از مدل و پلن پولی هم استفاده کنید! برای هر کدام از سرویس ها می توان مواردی را به صورت زیر بر شمرد!

در سرویس OneDrive برای اشتراک ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، به ترتیب، میزان ۲ و ۴ دلار در ماه دریافت می شود.

در سرویس Dropbox مبلغ ۱۰ دلار در ماه به ازای افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ گیگابایتی دریافت می شود.

برای سرویس ابری Google Drive برای ۱۰۰ گیگابایت ماهانه دو دلار دریافت می شود و با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار می توانید از فضای ۱ ترابایتی استفاده کنید.

سرویس Box کم صرفه ترین مورد به حساب می آید! برای هر صد گیگابایت حافظه شما باید مبلغ ۱۰ دلار را به حساب Box واریز نمایید!

سرویس Copy هم به میزان ۱۰ دلار در ماه برای ۲۵۰ گیگابایت فضا هزینه دریافت می کند!

google-drive-logo

مقایسه سیستم عامل های پشتیبانی کننده از سرویس ها:

هر کدام از این سرویس ها از سیستم عامل خاصی پشتیبانی می کنند به عنوان مثالی از این مورد می توانید معرفی های زیر را مد نظر داشته باشید و متناسب با دستگاه های خود آن ها را انتخاب کنید:

سرویس OneDrive از سیستم عامل های Windows, Mac, Android, and iOS پشتیبانی می کند

سرویس Dropbox از سیستم عامل های Windows, Mac, Linux, Android, iOS, Blackberry, Kindle Fire پشتیبانی می کند

سرویس Google Drive از سیستم عامل های Windows, Mac, Android, and iOS پشتیبانی می کند

سرویس Box از سیستم عامل های Windows, Mac, Android, Blackberry, and iOS پشتیبانی می کند

سرویس Copy هم از سیستم عامل های Windows, Mac, Linux, Android, and iOS پشتیبانی می کند!

به نظر می رسد که دراپ باکس از این نظر قوی ترین سرویس می باشد که با تمام سیستم عامل های پر کاربر همخوانی دارد و می تواند نیاز شما را مرتفع کند.

logo-samandehi