چهارشنبه، 05 آذر 93 - 03:01

 

download-google-chrome-mobile-541x350

مرورگر گوگل کروم در بخش دسکتاپ توانسته که سهم فوق العاده‌‌ای را به تصاحب خود درآورد و کاربران زیادی را جذب خود کند. نسخه‌ی موبایل آن باوجود آنکه با تاخیر بیشتری نسبت به نسخه‌ی اصلی عرضه شد، توانسته که با سرعت فوق العاده سرسام‌آوری رشد کند و رقبای قدرتمند خود را به چالش بکشد. در ادامه با ما باشید تا در جریان سرعت رشد نسخه‌ی موبایل این مرورگر مطلع شوید.

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال که در ماه ژوئن(خرداد) برگزار شد رسما اعلام کرد که نسخه‌ی موبایل مرورگر Chrome بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را جذب خود کرده است. مسلما چنین میزان استقبالی پس از مدت زمانی محدود فوق العاده چشمگیر است، اما این همه‌ی ماجرا نیست. نسخه‌ی جدید کروم تنها در زمان ۶ ماه از کنفرانس I/O توانسته که ۱۰۰میلیون کاربرا دیگر را جذب خود کند و اکنون Darin Fisher مدیر اجرایی گوگل با افتخار اعلام می‌کند که شمار کاربران مرورگر نسخه‌ی موبایل کروم از ۴۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.
رابط کاربری متریال و بهبود یافته در کنار ارتقای امنیت مرورگر و قابلیت‌های جدیدی که به آن اضافه شده است، بزرگترین نقش را در این رشد قابل توجه ایفا کرده اند.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با نسخه‌ی قدیمی‌تر کروم داشتند در تاخیر ۳۰۰میلی ثانیه‌ای در حالتی بود که کاربر بر روی صفحه ۲بار سریع ضربه می‌زد و اصطلاحا double-tap صورت می‌گرفت و خوشبختانه این مشکل در نسخه‌ی جدید حل شده است. با برطرف کردن این مشکل، اکنون کروم روان‌تر عمل کرده و کار کردن با آن کاربرپسندتر شده است و از سوی دیگر نیز به توسعه‌دهندگان اجازه‌ی استفاده از انیمیشن‌های بیشتری را می‌دهد. همچنین در اندروید۵، صفحات باز شده به صورت برنامه‌های مستقل در لیست برنامه‌های اخیر به نمایش درمی‌آیند.
Fisher به قابلیت‌های بیشتری از نسخه‌ی جدید کروم موبایل اشاره می‌کند و به ارتقای عملکرد آن در استفاده‌ی بهینه از منابع سخت افزاری مانند GPU و بهینه‌سازی‌های مربوط به مصرف برق تاکید می‌کند. سپس به محصول جدید و بهینه‌سازی شده‌ی این شرکت با نام Mobile-Fiendly برای کاربران صفحات کوچکتر اشاره کرده که به مخاطبان اجازه می‌دهد که وبسایت‌هایی را که برای نسخه‌ی موبایل و صفحات کوچک طراحی شده است را به راحتی هرچه تمام‌تر پیدا کند.

منبع : PhoneArena

logo-samandehi