پنجشنبه، 02 بهمن 93 - 08:20

 

12345

کاهی اوقات پیدا کردن شماره تماس فرد حقیقی یا حقوقی که از آن اطلاعات دقیقی در دست دارید، کمی دشوار به نظر می رسد. حاضرید خود را به آب و آتش بزنید تا به شماره تلفن این فرد دست پیدا کرده و با او ارتباط برقرار نمایید.شماره تلفن ۱۱۸ یکی از راه حل هایی است که در ابتدا به ذهن شما خطور می کند و با آن تماس می گیرید ولی پس از مکالمه متوجه می شوید تا اگر اطلاعات کاملی از مشترک مورد نظر نداشته باشید، اپراتور قادر به استخراج شماره تلفن نبوده یا از لحاظ قوانین و مقررات نمی تواند چند شماره احتمالی را در اختیارتان قرار دهد.در این مواقع بهتر است خود دست به کار شده و در سایت اطلاعات مشترکان مخابرات، شماره مخاطب یا سازمان مورد نظر خود را پیدا نمایید.

سامانه اینترنتی ۱۱۸ مخابرات استان تهران

در زمان ورود به سایت با شمایلی مانند تصویر زیر مواجه می شوید. بخش مشترکین حقیقی و حقوقی از هم جداست و در این مطلب به صورت جداگانه توضیح داده می شود. در بالای صفحه نیز منویی در زیر عدد ۱۱۸ موجود است که امکانات دیگر را برای شما فراهم می کند.

سامانه-اینترنتی-118-مخابرات-استان-تهران

جستجوی مشترکان حقیقی (اشخاص)

برای شروع در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه مشترکین حقیقی کلیک نمایید.

انتخاب-مشترکین-حقیقی

فرم زیر برای شما به نمایش در می آید که می توانید با انتخاب استان و شهر مورد نظر با پر کردن فیلد های نام خانوادگی، نام و آدرس به شماره مشترک مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

فرم-جستجوی-مشترکین-حقیقی

لازم به ذکر است، در برخی از موارد با تکمیل یک فیلد، سامانه به خاطر وجود نتایج بیش از حد، از شما می خواهد فیلدهای بیشتری را وارد نمایید.

نکته: برخی از مشترکین به دلایل شخصی، عدم ورود شماره تلفنشان به سامانه ۱۱۸ را از مخابرات درخواست کرده اند و اطلاعاتشان در این جستجو نمایش داده نمی شود. شما نیز می توانید برای انجام این کار به مرکز مخابراتی محل سکونت خود مراجعه نمایید.

جستجوی مشترکان حقوقی (مشاغل، سازمان ها و شرکت ها)

در صفحه ابتدایی سامانه، گزینه مشترکین حقوقی را انتخاب نموده و روی آن کلیک نموده تا بتوانید اطلاعات تماس سازمان یا شرکت مورد نظر خود را جسنجو کنید.

انتخاب-مشترکین-حقوقی

وقتی وارد بخش مربوط می شوید فرم زیر برای شما نمایش داده می شود.

فرم-جستجوی-مشترکین-حقوقی

در این فرم ضمن مشخص نمودن استان و شهر باید گروه استفاده کننده (شامل فهرست کاملی از انواع سازمان ها، مشاغل و شرکت ها) را انتخاب نمایید. فیلدهای نوع فعالیت و واحد تحت پوشش کاربرد کمتری دارند و در اکثر جستجوها باید خالی گذاشته شوند.

توجه داشته باشید در بخش مشترکین حقوقی باید برای دیدن شماره(های) تماس هر مشترک روی نام آن کلیک نموده تا برای شما به نمایش درآید.

دیگر امکانات

شماره تلفن اماکن عمومی

برای یافتن شماره تماس اماکن عمومی وارد این قسمت از سایت شوید تا بتوانید راحت تر جستجو کنید. در این صفحه برخی از سازمان ها، مراکز و اماکن دولتی، درمانی، آموزشی، سیاحتی، زیارتی، فرهنگی، تفریحی و سرگرمی، ورزشی و اقامتگاه دسته بندی شده است.

نمایی-از-دسته-بندی-اماکن-عمومی

پیش شماره ها (کد ها)

در این بخش از سایت می توان کدهای شهرستان های کشور که به خاطر طرح «هم کد» به پیش شماره های استانی را مشاهده نمود.

پیش-شماره-شهرستان-های-کشور

شماره های ضروری

همیشه در سالنامه ها و دفترچه تلفن های کاغذی، بخشی به نام شماره های ضروری وجود دارد که در آن تلفن سازمان های مهم و مراکز امدادی نوشته شده است. این بخش در سایت ۱۱۸ نیز وجود دارد.

نمایی-از-شماره-های-ضروری

سایت های دولتی

در این صفحه از سامانه اینترنتی ۱۱۸، آدرس صفحات اینترنتی ۲۴ وزارت خانه، سازمان و نهاد دولتی برای مخاطبین در یک لیست به نمایش در می آید.سایت-های-دولتی

logo-samandehi