دوشنبه، 17 مرداد 01 - 06:58

 

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی است. هاست با کیفیت و مطمئن یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است.انتخاب هاست خوب در بحث طراحی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک بحث بسیار مهم و کلیدی است . پارامترهای زیادی برای انتخاب هاست وجود دارد اما مهمترین پارامترهای یک هاست خوب برقراری امنیت است که باید قبل از خرید هاست از سرویس دهندگان اطمینان حاصل نمایید.در این مطلب به سراغ یکی از برترین شرکتهای ارایه دهنده ی هاست در  ایران رفتیم که در اصفهان فعالیت دارد.

 

آقای  مهندس خراسانی، شما جوان‌تر از آن هستید که تصور می‌کردیم. با توجه به وزن و نام پویاسازان ، انتظار داشتم مدیری از نسل اول آی‌تی ایران را ببینم. شما چند ساله هستید و از کی و چگونه آغاز کردید ؟

بنده ۳۶ ساله هستم و فعالیت در حوزه ی فناوری اطلاعات را از سال ۱۳۷۵ شروع کردم.

داستان شرکت پویاسازان فناوری اطلاعات چگونه شکل گرفت؟

در سال ۱۳۸۲ تصمیم گرفتیم فعالیتمان را در قالب حقوقی ادامه دهیم.به همین دلیل شرکت پویاسازان را ثبت کردیم و  به همراه برادران خود  کار را با جدیت بیشتری ادامه دادیم. پویاسازان در اصل یک شرکت خانوادگی است.

پویاسازان با چه خدماتی شروع به کار کرد و در حال حاضر چه سرویسها وخدماتی را ارایه میدهید؟

پویاسازان با ارئه خدمات طراحی سایت شروع به فعالیت کرد و به مرور وارد مبحث خدمات حضور در اینترنت چون میزبانی وب، ثبت دامنه، گواهینامه امنیت شد و در حال حاضر تمام خدمات مورد نیاز را ارایه میدهیم.

روند توسعه ی شرکت را از ابتدا تاکنون بفرمایید

فعالیت شرکت پویاسازان در بدو شروع  با پنج مشتری شروع شد  و در حال حاضر به بیش از ۳۵۰۰۰ مشتری سرویس های مختلف و متنوعی را ارائه میدهیم.شصت درصد از مشتری های پویاسازان شخصی ، سی و پنج درصد شرکتی و پنج درصد دولتی هستند. پویاسازان فناوری اطلاعات دارای دو دفتر در اصفهان و تهران بهمراه ۱۲ پرسنل می باشد.

شروع فعالیت شما از اصفهان بوده است، فضای کاری در اصفهان را چگونه ارزیابی میکنید؟

در چند سال گذشته فضای کاری خوبی را دراصفهان شاهد بودیم ولی در چند سال اخیر شاهد افت بازار اصفهان هستیم.

آیا در شهرهای دیگر فعالیت دارید؟

با توجه به نوع فعالیتمان ، گستره خدمات ما در سراسر ایران است و بصورت مجازی در تمام ایران حضور داریم ولی در قالب فیزیکی در اصفهان و تهران حضور داریم.

چه ارزیابی از کسب و کارهای فعال در حوزه هاستیگ ایران دارید؟

همه همکاران فعال و چابک هستند و اکثرا با رویکردهای جهانی فعالیت میکنند، با توجه به اینکه حوزه هاستینگ بستر ارائه خدمات بسیار دیگری نیز می باشد ، اگر حمایت بیشتری از این حوزه صورت بگیرد و  با توجه به کیفیت و دانش بالای فعالان این حوزه، امکان گسترش محدوده خدمات به خاورمیانه را خواهیم داشت.

با توجه به نوع تعرفه گذاری حجم منصفانه ی اینترنت که سایتهای داخلی مشمول تخفیف نرخ اینترنت برای کاربران میشود، آیا تمایلی برای اخذ میزبانی بروی سرورهای ایران افزایش داشته است؟

بله، به نسبت رشد خوبی بر روی سرورهای داخل ایران داشتیم.

در خصوص سرورهای داخلی ،علت نارضایتی وبمستران از این نوع سرویس چیست ؟ آیا ما در داخل کشور تجهیزات و زیرساخت لازم برای ارایه یک سرویس با کیفیت داخلی را نداریم؟

متاسفانه یکی از بزرگترین علل نارضایتی وبمستر ها از سرویس های داخلی مربوط به قطعی و کندی  شبکه داخلی در دسترسی از خارج از ایران است که این مورد تاثیر زیادی بر روی سئو سایت ها دارد. در چند سال اخیر زیرساخت داخلی رشد خوبی را داشته است ولی متاسفانه به علت تحریم ها بسیاری از تجهیزات مدرن امکان ورود به کشور را ندارند و همین عامل باعث کندی رشد این حوزه و مشکلات دیگری شده است. علاوه بر این  پهنای باند ارائه شده به دیتاسنترها باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم سرویس بهتری را به مشتریان عرضه کنیم.

آیا سایتهای پربازدید ایران (با توجه به آمار الکسا)در داخل میزبانی میشوند؟

بله، بسیاری از این سایت ها در داخل میزبانی میشوند و تعدادی هم در کشورهای آلمان و فرانسه.

با توجه به صدور مجوزهای تحت نام FCP که به شرکتهای ارایه دهنده ی سرویس اینترنت ، اجازه فعالیت در حوزه ی هاستینگ را میدهد ،چه نظری دارید؟

متاسفانه این مورد باعث ارائه سرویس های با کیفیت کم شده است .چرا که شرکتهای دارای   مجوز FCP با توجه به نوع خدماتشان که بیشتر بروی عرضه ی اینترنت تمرکز دارند و سرویس میزبانی وب به عنوان یک سرویس حاشیه ای بصورت حرفه ای ارایه نمیشود.

در چند ماهه ی اخیر  صحبت هایی پیرامون اینترنت ملی وجود دارد ،شما چه تفسیری از این موضوع دارید؟

اینترنت ملی یا بهتر بگوییم شبکه ملی اطلاعات در صورت تکمیل و اتصال تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی ، میتواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک باشند که به طبع آن باعث الکترونیکی شدن شهرها و مرتفع شدن نیازهای شهروندها بصورت الکترونیکی می شود که ماحصل این رخداد تاثیر بسزایی در شفافیت و کاهش ترافیک و آلوگی هوا دارد.

با توجه به بازار داغ و نیاز اکثر استارتاپها ، آیا سرویس خاصی برای ارایه با توجه به نوپا بودن این کسب و کارها دارید؟

بله ، پویاسازان سرویس های متنوع و اقتصادی مناسبی در بحث سرورهای اختصاصی و مجازی برای استارتاپ ها ارائه میدهد.

در حوزه ی فعالیت شما چه چالشها و مشکلاتی وجود دارد؟

یکی از بزرگترین مشکلات شرکتهای هاستینگ ، موضوع مالیات می باشد، چرا که  بسیاری از سرویس ها بصورتی ارزی خریداری میشود و از آنجا که این سرویس ها مجازی هستند امکان  ثبت سفارش و فرآیند گمرک برای این امور  وجود ندارد و اداره دارایی این خریدها و هزینه ها را از شرکتهای هاستینگ قبول نمی کند.

مشکل دیگر فعالین فصلی در این حوزه هستند که معمولا اغلب دانشجویان تشکیل میدهند که با توجه به سادگی ورود به این حوزه وارد بازار میشوند و اغلب با نداشتن دانش فنی و امکانات و نیروی لازم مدتی را در بازار فعالیت میکنند و بعد خواسته یا ناخواسته از بازار خارج میشوند و باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مشتریان این حوزه میشوند.یکی دیگر از مشکلات تامین و حواله ارز و نوسانات زیاد بازار ارز برای سرویس ها و تجهیزات می باشد.

نقش نهادهای متولی در رفع مشکلات را چگونه ارزیابی میکنید؟

نهادهای متولی میتوانند تاثیر بسزایی در حل مشکلاتی که گفته شد،داشته باشند.مواردی چون اداره دارایی با قبول فاکتورهای الکترونیک شرکتهای هاستیگ ، دولت و بانک مرکزی با تامین ارز مورد نیاز این حوزه از طریق سامانه نیما نقش بسزایی در کاهش مشکلات این حوزه میتوانند داشته باشند.

logo-samandehi