شنبه، 04 خرداد 92 - 11:33
سریعترین اینترنت در دنیا

 

سریعترین اینترنت در دنیا

سریعترین اینترنت در دنیا

آیا می‌دانید کشوری توسعه یافته مانند امریکا در لیست ۱۰ کشوربرتر از لحاظ سرعت اینترنت درچه رتبه‌ای قرار دارد؟ شاید جالب باشید بدانید که این کشور هیچ جایی در این لیست ندارد. با نگاهی به جدیدترین گزارش سه‌ماهه منتشر شده از مرکز تکنولوژی Akami، این لیست که  براساس اطلاعات سال گذشته میلادی تنظیم شده است، میانگین حد نهایی سرعت را در هر کشور مورد بررسی قرار داده است. باهم به مرور این لیست می‌پردازیم:

سنگاپور: باسرعت ۳۰.۷ مگابیت برثانیه، سنگاپور، درمیان ۱۰ کشور برتر از نظر بالاترین سرعت اینترنت قرار در رده دهم دارد. این سرعت تقریبا دو برابر میانگین سرعت جهانی یعنی ۱۵.۹ مگابیت برثانیه است.

اسرائیل: در اسرائیل، فرهنگ استفاده از اینترنت و سرعت اینترنت، دوشادوش یکدیگر به پیشرفت ادامه می‌دهند، بنابراین نباید از حضور اسراییل دراین لیست متعجب شویم. میانگین حدبالای سرعت اینترنت دراین کشور، ۳۰.۹ مگابیت برثانیه است. افراد متخصص زیادی هم دراین کشور وجود دارند.

بلغارستان:باوجود مالیات پایین و نیروی کار ارزان، بلغارستان به بازاری جذاب برای شرکت‌ها وسرمایه‌گذاران بین‌المللی مبدل شده است. نکته مثبت دیگر این کشور چیست؟ سرعت اینترنت.

سوئد:درنتیجه تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مالی دنیا، میانگین سرعت اینترنت درسوئد به ۳۲.۴مگابیت برثانیه می‌رسد.این سرعت با سرعت اینترنت در یک قطب دیگر اقتصادی مانند ایالات متحده آمریکا با سرعت متوسط ۲۹.۶ مگابیت قابل مقایسه است.

بلژیک:سرعت متوسط اینترنت در بلژیک به نرخ ۳۲.۷ مگابیت برثانیه می رسد.

رومانی:با سرعت میانگین ۳۷.۴ مگابیت برثانیه، این سرعت تنها یک دهم مگابیت برثانیه از سرعت کشور لتونی کمتراست.

لتونی:هنگامی که درباره پیشرفته‌ترین ملت از نظر تکنولوژی حدس می‌زنید، مطمئنا لتونی به ذهنتان خطور هم نمی‌کند، اما سرعت خطوط پهن باند به میانگین حدبالای ۳۷.۵ مگابیت برثانیه می‌رسد واین کشور رادرمکان چهارم لیست قرار می‌دهد.

ژاپن:دولت ژاپن، توسعه اینترنت را به عنوان هدفی ملی و در درجه اهمیت والایی قرارداده است. فیبرهای نوری سرعت بالا در قسمت‌های زیادی از این کشور توسعه داده شده‌اند. سرعت میانگین اینترنت دراین کشور به ۴۲.۲ مگابیت برثانیه می‌رسد.

کره جنوبی:بازی‌های آنلاین مقدار زیادی از پهنای باند را مصرف می‌کنند.کشورهای محدودی درجهان یافت می‌شوند که مردم درآن بیشتر از کره جنوبی به بازی‌های آنلاین علاقه داشته باشند. این کشور، محل برگزاری بسیاری از رقابت‌های بازی‌های آنلاین است و رویداد World Cyber Games دراین کشور برگزار می‌شود و شبکه‌های تلویزیونی مخصوص برای پوشش ورزش‌های الکترونیکی نیز در این کشور وجود دارد.میانگین حد نهایی سرعت اینترنت در این کشور ۴۸.۸مگابیت بر ثانیه است و سرویس‌دهنده‌ها مانند چند کشور دیگر لیست ما، سرویس‌های تقریبا ارزان قیمتی را به مردم ارائه می‌کنند. مردم سئول کره جنوبی برای اینترنتی باسرعت ۱۰۰ مگابیت برثانیه تنها باید ۳۱.۹۰ دلار به صورت ماهیانه بپردازند.

هنگ کنگ:با تراکم جمعیتی بالا و پشتیبانی دولتی قدرتمند، دسترسی به اینترنت درهنگ‌کنگ بسیار پرفروغ و سریع بوده است و برخلاف سیاست‌های متداول سرویس‌های اینترنتی، سانسور محتویات هم عملا وجود ندارد. برپایه گزارش Akamai متوسط حدبالای سرعت درهنگ کنگ ۵۴.۱ مگابیت برثانیه است که این کشور را در مکان نخست لیست ما قرار می‌دهد.با این سرعت اینترنت ، فیلم Battleship را باکیفیت اچ.دی تنها در زمانی حدود ۴دقیقه می‌توانید دانلود کنید.

آمار و ارقام اینترنت در پایان سال ۲۰۱۲

درست است که سال ۲۰۱۲ تمام شده و ما در سال ۲۰۱۳ به سر می‌بریم اما اخبار سال ۲۰۱۲ چیزی نیست که به این زودی‌ها تمام بشود.پینگ‌دام (Pingdom) تمام آمار و ارقام اینترنت در سال ۲۰۱۲  را گردآوری کرده و در قالب یک گزارش منتشر کرده است. ما هم بعضی از مهمترین آمار و ارقام منتشر شده در این گزارش را برای شما آورده‌ایم.

logo-samandehi