سه شنبه، 24 خرداد 01 - 12:22

اسنپ با اعلام اینکه کاهش همه‌گیری کرونا امکان ورود به توسعه بخش‌های جدیدی از لجستیک شهری را فراهم کرده از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی در این اپلیکیشن خبر داد.به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی اسنپ، اسنپ در راستای توسعه خدمات و همچنین مسئولیت اجتماعی خود در جریان بهبود شرایط محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی (carpooling) در شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

اهمیت این موضوع از آنجایی است که پیش از همه‌گیری کرونا، تقریبا سه سال قبل، اسنپ قصد راه‌اندازی این سرویس را داشت که به نظر می‌رسد در پی نگرانی‌های حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا اجرای آن متوقف شد.آذر ماه سال ۱۳۹۸ بود که اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه اسنپ در حال توسعه محصولی جدید به نام «اسنپ لایت» یا «تاکسی خطی آنلاین» است. اما این تاریخ فقط چند ماه با همه‌گیری و بحران کرونا فاصله داشت و منجر به توقف آن شد. سرویس سفرهای اشتراکی رقبای اسنپ نیز در ایام کرونا به کل تعطیل شدند و در حال حاضر بازیگران بزرگی در این حوزه فعالیت ندارند.

افق‌های تازه در بازار حمل‌ونقل کشور

حالا بعد از گذشت تقریبا ۳ سال و همزمانی با پایان پاندمی، تعداد سفرهای اسنپ در شهر تهران از مرز یک میلیون سفر روزانه گذشته و با توجه به این حجم از سرویس شرایط برای پیدا کردن مبداها و مقصدهای مشترک و راه‌اندازی سرویس اشتراکی مهیا شده است.در سفر اشتراکی مسافرانی که مسیری مشابه دارند می‌توانند با یک خودروی مشترک سفر کنند تا علاوه بر کمک به کاهش ترافیک و آلایندگی‌ها، سفری مقرون‌‌به‌صرفه داشته باشند.

براساس گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۴۰۰، مجموع سفرهای اسنپ خودرو در سال گذشته ۸۲۰,۰۸۹,۶۴۷ بوده است. با توجه به کامل شدن توسعه‌ی جغرافیایی و به بلوغ رسیدن تاکسی‌های اینترنتی در کشور، تیم توسعه اسنپ افق‌های جدیدی را در بازار حمل‌ونقل ایران طراحی و اجرا خواهد کرد.

اسنپ در مسیر راهکارهای پایدار

بدون شک یکی از مسئولیت‌های اجتماعی اسنپ، به عنوان یک سرویس حمل‌ونقل، انتخاب راهکارهای پایدار برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی خواهد بود. به همین دلیل این سامانه در حال بررسی و امکان‌سنجی ورود خودروهای برقی به بازار است و در همین راستا با شرکت‌های خودروسازی داخلی در حال مذاکره برای واردات این خودروهاست.پیشتر نیز اسنپ‌باکس به صورت آزمایشی موتورسیکلت برقی را به ناوگان خود در شهر مشهد اضافه کرده است و توسعه‌ این بخش به سایر شهرها از جمله ماموریت‌های اسنپ‌باکس خواهد بود. استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در حمل‌و‌نقل شهری علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، حمایت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران داخلی نیز محسوب می‌شود.

راه‌اندازی سرویس «سفر اشتراکی» و همچنین امکان‌سنجی ورود خودروهای برقی به بازار کشور به عنوان اهرم‌های رشد اسنپ در گام‌های بعدی این شرکت در حوزه‌ی حمل‌ونقل خواهند بود.

logo-samandehi