دوشنبه، 17 شهریور 93 - 03:32

نسل سوم

آق فری – این هفته هنوز حالم به خاطر هفته قبل گرفتس. یادتون باشه من اون هفته کلی تمرین زبان کردم و هزینه که پدر اینترنت رو ببینم که نشد.
اما داشتم تو اخبار می‌چرخیدم که یه چیزی خبری پیدا کنم که یه کم سرحال بشم فهمیدم اهههه دو سالیه سرکارم. ماجرای این پیوست فرهنگی نسل ۳ موبایلو که حتما شنیدید هممون. از وقتی اپراتور سوم اومد قرار بود پیوست فرهنگیشم بیاد که دوسالی خبری نشد. وزارت ارتباطی‌ها هم میگفتن دست شورای عالی فضای مجازیه اونا باید جواب بدن.
حالا فهمیدم اینطور نبوده و وزارت ارتباطات بدون اینکه کسی متوجه بشه تمام این مدت در حال طراحی و تدوین مخفیانه یه پیوست فرهنگی بوده، یعنی یه جورایی تا الان که دارم این مطلبو می‌نویسم اگه وزارت ورزش هم که به تازگی پا در عرصه ICT گذاشته پیوستی تهیه نکرده باشه، ما دو تا پیوست فرهنگی داریم.
چون یک ماهی هست که یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی هم داره میگه ما هم پیوست فرهنگی آماده کردیم. به نظرم البته هیچ موازی کاری یا تنش سیاسی این وسط نبوده، البته قطعا اینطور نبوده اصلا این تیکه حرفمو فراموش کنید.
یه احتمال می‌دم، اونم اینکه شاید برای این که وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی متهم به تقلب از روی دست هم نشن، هر دو رفتن پیوست فرهنگی خودشون رو نوشتن. البته یه مسوولی تو وزارت ارتباطات گفته دو تا پیوست خیلی شبیه به هم هستن که این موضوع احتمال اول یعنی تقلب از روی دست هم رو محتمل می‌کنه!
اما نه این احتمال خیلی جدی نیست. شایدم دو تا پیوست نوشتیم که بعد بذاریم کنار هم ببینیم کدوم کامله کدوم ناقص که بعد نقایص همدیگرو که بر طرف کردن یه چیز توپ از کار در بیاد.
البته حالا که وسط کارم پاشدم یه چایی خوردم و برگشتم به نظرم احتمال قوی‌تر که چرا حالا دو تا پیوست فرهنگی داریم به خاطر محکم‌کاریه. از چه جهت؟ آهااا سوال خوبیه. از این جهت که اگه یه روز یکی از این پیوست‌های فرهنگی به هر دلیلی خراب یا مستهلک شد، میارنش بیرون اون یکی رو جایگزین می‌کنن و ما تا سال‌ها مشکلی از بابت پیوست فرهنگی موبایل نداریم.
به عبارتی فکر کنم ما یه پیوست فرهنگی زاپاس داریم. حالا اینکه کدومشو قراره بندازیم زیر پامون یا اصطلاحا اصلیه و کدوم زاپاس نمی‌دونم.
منبع: عصر ارتباط

logo-samandehi