یکشنبه، 01 تیر 93 - 12:51

 

وقتی بازار رقابت شرکتهای اینترنتی را بررسی میکنیم حضور مخابرات نقش پررنگی دارد ولی یادآوری موارد زیر برای مخابرات چی ها بد نیست.هر چند امروز شرکت مخابرات از حلقه شرکت‌های دولتی خارج شده و یک شرکت خصوصی محسوب می‌شود اما نمی‌توان انکار کرد که کلید فراهم کردن بستر ارایه اینترنت پر سرعت توسط شرکت‌های PAP در دست مخابرات است.

اینترنت

این یعنی، شرکت مخابرات یک مزیت بزرگ نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد؛ همه چیز برای مخابرات آماده است اما فراهم کردن بستر ارایه خدمات شرکت‌های دیگر در اختیار مخابرات است.ما آرزو داریم مخابرات پیش از این که برای اتصال ۹۰ درصد استان‌ها به اینترنت پر سرعت برنامه‌ریزی کند [مخابرات: ۹۰ درصد استان های کشور امسال به ADSL متصل می شوند – ایرنا- ۲ شهریور ] به فکر برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات مخابراتی مورد نیاز شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت پر سرعت باشد. اگر این برنامه‌ریزی وجود داشته باشد رقابت در این بازار عادلانه خواهد بود.

ما آرزو داریم بهانه‌های مختلف مانع رونق بازار اینترنت پر سرعت و تک پروازی شرکت مخابرات نشود.ولی ما با این آرزوها، داریم چیزهای دیگری می‌بینیم. می‌بینیم که در استانی مانند کرمانشاه، ارایه سرویس اینترنت پر سرعت از سوی شرکت‌های PAP متوقف شده چون مخابرات همکاری لازم را با شرکت‌های ارایه دهنده این سرویس ندارد [قانون شکنی مخابرات استان کرمانشاه و ایجاد انحصار- ایستنا- ۳۰ مرداد].در عوض می‌بینیم که مخابرات برای افزایش سهمش از بازاری که رقابت در آن عادلانه نیست برنامه‌ریزی می‌کند.شاید این آرزوها دور از دسترس نباشد.

logo-samandehi