یکشنبه، 28 اردیبهشت 93 - 02:30

 

خرید لپ‌تاپ یک پروسه پیچیده و گیج کننده است. بسیاری از افراد هنگام خرید دید کلی نسبت به ظاهر و ویژگی‌های لپ‌تاپی که می‌خواهند دارند، اما اغلب از انتخاب‌های موجود وحشت می‌کنند. دراین مقاله ۱۰ تا از بهترین‌های دنیا از نظر سایت PCmag.com جمع آوری شده‌اند.اولین چیزی که باید در خرید لپ‌تاپ در نظر بگیرید این است که از آن چه می‌خواهید؟ آیا نوعی را می‌خواهید که در انجام بازیها توانا باشد؟ پس باید به دنبال مدلهای گرافیک بالا با صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت باشید. اگر دنبال یک لپ‌تاپ ارزان هستید، حداقل باید مدلی را تهیه کنید که پردازشگرش Core i3 و دارای رم ۴ گیگابایت باشد.اگر نیازتان مربوط به کار می‌شود پس مدلی که از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد (دارای اسکنر اثر انگشت و ماژولهای TPM باشد) انتخاب مناسبی است. برای آنهایی هم که دائما در حرکتند یک نوع آلترابوک یا آلتراپرتابل برای جلوگیری از درد در ناحیه کمر و شانه‌ها خوب است. آنهایی که یک سیستم برای تماشای فیلم می‌خواهند یک دستگاه دارای صفحه نمایش فول اچ دی از الزامات است. در آخر هم اگر سیستمی را می‌خواهید که قابلیت لمسی داشته باشد، باید دنبال مدلی باشید که دارای سیستم عامل ویندوز ۸ یا ۸٫۱ باشید.ادیتورهای سایت PCMag.com سالانه صدها لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بهترین‌ها را به کاربران معرفی کنند. در مطلب زیر هم ۱۰ لپ‌تاپ برتر از نظر این سایت را خواهید دید.

hgvm

(Apple MacBook Pro 15-inch (2013

339380-apple-macbook-pro-15-inch-2013-angle
مزایا: صفحه نمایش فوق‌العاده رتینا، باتری ۹ ساعته، برنامه‌های iWork و iLife، دو درگاه تاندربولت، HDMI، صفحه با کیفیت‌تر از فول اچ دی، گرافیک Intel Iris Pro
معایب: قیمت بیش از حد بالا، صفحه نمایش براق، نیاز به آداپتور اترنت
جمع‌بندی: با پردازشگر آپدیت شده اینتل و حافظه فلش، مک بوک پرو ۱۵ اینچی(۲۰۱۳) جهشی در کلاس ایستگاه‌های کاری بوده که با یک باتری ۹ ساعته عرضه می‌شود‌. این لپ‌تاپ جایگزین خوبی برای دسکتاپ‌هاست.

(Apple MacBook Pro 13-inch (2013

340601-apple-macbook-pro-13-inch-2013-angle
مزایا: صفحه نمایش فوق‌العاده رتینا، باتری ۱۱ ساعته، برنامه‌های iWork و iLife، دو درگاه تاندربولت، HDMI، کیفیت بیشتر از صفحات فول اچ دی
معایب: قیمت بیش از حد گران، نیاز به آداپتور اترنت، صفحه نمایش براق، قابلیت آپگرید تنها در زمان خرید.
جمع‌بندی:  (The Apple MacBook Pro 13-inch (2013 از پردازنده Core i5 اینتل هزول استفاده کرده تا به سیستم قدرتی دهد که توانایی دوام تا ۱۱ ساعت با یکبار شارژ را داشته باشد. این لپ‌تاپ به عنوان بهترین انتخاب در گروه آلتراپرتابلها شناخته می‌شود.

(Asus Transformer Book T100TA (64GB

340005-asus-transformer-book-t100ta-angle
مزایا: یک تبلت هایبرید کامل با ویندوز ۸٫۱ که قادر به اجرای تمام برنامه‌های ویندوزی بوده که با قیمت بسیار خوبش و باتری ۱۱ ساعته انتخاب بسیار مناسبی است. شارژ میکرو USB، دسترسی به حافظه یک ترابایتی کلاود، وای فای ۲٫۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی. نسخه کامل مایکروسافت آفیس و  Student2013، کیبورد مجهز به ترک پد و پورت USB
معایب: رم دو گیگابایتی، حافظه ۳۱ گیگابایتی SSD، کیبورد کوچکتر از حد استاندارد، سرعت کم شارژ شدن
جمع‌بندی: با قیمتی زیر ۴۰۰ دلار Asus Transformer Book T100TA یک تبلت هایبرید کاراست که تجربه استفاده از یک کامپیوتر شخصی را با قیمتی مناسب فراهم می‌کند.

(HP Chromebook 11 (Verizon LTE

351051-hp-chromebook-11-verizon-lte-angle
مزایا: قابلیت ۴G LTE، طراحی باریک و شیک، بدنه محکم، صفحه نمایش IPS
معایب: درگاه‌های محدود، عملکرد LTE متفاوت
جمع‌بندی: این لپ‌تاپ با طراحی شیک و باریک ساخته شده که قابلیت اتصال موبایل را نیز دارد.

Dell Latitude E7440 Touch

348441-dell-latitude-e7440-touch-angle
مزایا: ساختار Ruggedized MIL-SPEC، صفحه نمایش روشن و دقیق فول اچ دی، مقدار خوب حافظه SSD، باتری قابل تعویض، سه پورت USB 3.0، HDMI، اترنت و پورت mini-Display. سازگار با داکهای بیسیم و با سیم WiGig، کیبورد راحت، ۸۰۲٫۱۱ac + Bluetooth 4.0.
معایب: گران
جمع‌بندی: The rugged Dell Latitude E7440 Touch یک لپ‌تاپ مناسب برای بیزینس بوده که ترکیب جذابی از ویژگی‌های خوب، کارایی عالی و عمر باتری بسیار مناسب است که با دیگر لپ‌تاپ های سری E لتیتود دل سازگاری مناسبی دارد.

Lenovo G580

321141-lenovo-g580-open
مزایا: قیمت خوب، کارایی خوب، کیبورد عالی، باتری قابل تعویض
معایب: شاسی به آسانی لکه دار می‌شود، بلوت ورهای تقریبا زیاد
جمع‌بندی: با کارایی خوب و مجموعه ویژگی‌های دوست داشتنی، Lenovo G580 یک لپ‌تاپ خوش قیمت است که به کاربر در برابر بودجه‌ای که خرج می‌کند، کلی ویژگی خوب هدیه می‌دهد.

Lenovo IdeaPad U430 Touch

336444-lenovo-ideapad-u430-touch-angle
مزایا: عمر باتری فوق‌العاده، سبکتر از دیگر لپ‌تاپ‌های هم رده، کیبورد راحت و مجهز به نور پس زمینه، پورت اترنت، HDMI، رزولوشن ۹۰۰×۱۶۰۰ پیکسل
معایب: صدای پایین اسپیکرها، دشواری در استفاده کنترلهای حرکتی و صوتی، وجود نرم‌افزارهای شخص ثالث از پیش نصب شده
جمع‌بندی: با وجود چشم پوشی کردن از برخی از ویژگی‌ها و عمر باتری بسیار خوب، این مدل همانی است که باید در این رده بخرید.

Lenovo ThinkPad X240

346515-lenovo-thinkpad-x240-cover
مزایا: کارایی روان، عمر باتری بسیار خوب، تاچ اسکرین حساس، طراحی محکم
معایب: رزولوشن پایین صفحه نمایش، قیمت نسبتا بالا
جمع‌بندی The Lenovo ThinkPad X240 یک لپ‌تاپ کاری قدرتمند است که با وجود پردازنده Core i5 Haswell، درایو SSD و یک صفحه نمایش ۱۲٫۵ اینچی IPS، انتخاب خوب و دوست داشتنی است. شاید قیمت بالایی داشته باشد، اما در ازایش عمر باتری شگفت‌آور ۱۵ ساعته را برایتان به ارمغان می‌آورد.

Acer Aspire E1-510P-2671

352179-acer-aspire-e1-510p-2671-angle
مزایا: صفحه لمسی، ساختار محکم، هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی، باتری خوب
معایب: طراحی نه چندان جالب، پردازنده میان رده و صفحه نمایش با رزولوشن پایین
جمع‌بندی:Acer Aspire E1-510P-2671 در واقع یک لپ‌تاپ تاچ و خوش قیمت است که عمر باتری بسیار خوبی نیز دارد.

(MSI GS70 Stealth (GS70 2OD-002US

351804-msi-gs70-stealth-angle
مزایا: باتری قدرتمند، طراحی باریک، کیبورد SteelSeries بهینه شده برای بازی، صفحه نمایشی دوست داشتنی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و ضد تابش خیره کننده
معایب: طراحی کلی کمی قدیمی و تابع سنت
جمع‌بندی: یک لپ‌تاپ آلترا پرتابل مناسب برای گیم که رقبای سرسختی دارد.

logo-samandehi