یکشنبه، 09 مهر 02 - 07:45

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: امروزه با وجود هوش مصنوعی تغییر و تحولات بسیاری در مباحث مختلف رخ داده است و آینده جهان با وجود این فناوری قابل پیش‌بینی نیست. امیر کشانی  در رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی با اشاره به اینکه از هوش مصنوعی برای ارائه سخنرانی در این مراسم کمک گرفته است، اظهار داشت: هوش مصنوعی یک سخنرانی در ۱۰ بند با موضوعاتی که به حوزه صنعت و تجارت هوش مصنوعی مربوط است را به من تحویل داد و این درحالی است که پیش از این باید با مشاوران برای ارائه سخنرانی مشورت می‌کردیم.

وی افزود: هوش مصنوعی در ارتباط با تاثیر هوش مصنوعی در صنعت گفت و اینکه چقدر می‌تواند تکنولوژی، اتوماسیون‌ها و کاهش هزینه‌های تولید را به همراه داشته باشد. همچنین در ارتباط با اینکه استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی می‌تواند باعث افزایش کیفیت و کاهش خطا و هزینه‌ها بشود.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: هوش مصنوعی در رابطه با تاثیر این حوزه در تجارت، تحلیل داده‌های مشتریان، بهبود زنجیره تامین، تجارت الکترونیک و بهره‌گیری از ربات‌ها برای خدمت‌رسانی به مشتریان را موثر می‌داند.

وی اضافه کرد: هوش مصنوعی می تواند ابزار قدرتمندی برای تحقیق و توسعه بوده و مسائل بسیار پیچیده را حل کند. تغییراتی که در آینده در مدل کسب‌وکار اتفاق می‌افتد و شرکت‌ها با استفاده از خدمات الکترونیک و مدیریت زنجیره تامین هوشمند می‌توانند به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.کشانی با اشاره به تغییر و تحولات اجتماعی با وجود هوش مصنوعی گفت: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند بر اخلاقیات و تحولات اجتماعی تاثیرگذار بوده و به طور قطع با وجود هوش مصنوعی شرایط ۲۰ سال آینده مشخص نیست.

علی صفر نورالله، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این رویداد با اشاره به اینکه فناوری نسل پنجم به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است، اظهار داشت: امروزه تکنولوژی نسل پنجم درحال پیاده‌سازی در دنیا بوده و در آن مسائلی مطرح می‌شود که به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است. این امر قابل انجام نیست مگر اینکه فناوری و نوآوری جدی گرفته شود.وی افزود: برنامه اتاق بازرگانی این است که علاوه‌بر کمیسیون دانش‌بنیان که برای اولین بار در این مجموعه تاسیس شده است، در بقیه کمیسیون‌ها ازجمله کمیسیون سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در نوآوری را مورد هدف قرار دهند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: نمود تکنولوژی نسل پنجم هوش مصنوعی است و بدون آن نمی‌توان به اهدافی که توسط این تکنولوژی تعریف شده‌است، رسید. اتاق بازرگانی در سرمایه‌گذاری، تشویق سرمایه‌گذاران و چگونگی سوق دادن سرمایه‌گذاری به سمت فناوری تکنولوژی نسل پنجم اقدامات خوبی را در برنامه دارد.وی اضافه کرد: اصفهان کوریدور فناوری و نوآوری در ایران است و امیدواریم به آرامی از صنایع آلاینده به سمت این برویم که بهره‌وری به جای رانت و دانش و تخصص به جای پول باشد و در همانجاست که انسان جایگاه مشخص دارد.

logo-samandehi