دوشنبه، 01 مهر 92 - 01:57

 

18

شروع فروش آیفون جدید ۵S، برای علاقمندان مشتاق با حوادثی جالب همراه بود. به تازگی گزارشی از اتفاقات جدید منتشر شده است.

درگیری در خارج فروشگاه پاسادنا

از آیفون ۵S طلایی و نقره‌ای استقبال زیادی شده است، طوری که در بعضی از فروشگاه‌ها کل موجودی آیفون‌هایی با این رنگ تمام شده‌اند. جالبتر اینکه در شرایطی که ۲۰۰ نفر بیرون فروشگاه اپل در پاسادنا صف کشیده بودند، خروج یک مرد با چند دستگاه آیفون باعث شد درگیری بین او سایر افراد ایجاد شود، درگیری‌ای که منجر به مداخله پلیس شد و دست‌کم دو نفر دستگیر شدند!

19

سامسونگ و جاسوسی در صف‌های خرید اپل!

بنا به گزارشاتی که به سایت cnet در غوغای صف‌های فروشگاه اپل در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مأمورانی از کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی، سامسونگ هم حضور داشته‌اند. البته همه گوشی‌سازان بزرگ عادت دارند که علنی با به صورت مخفی، حریف‌ها را زیر نظر بگیرند، مثلا زمانی که گوشی گلکسی S4 در ماه مارس در نیویورک عرضه می‌شد، شرکت اچ تی سی افرادی را استخدام کرده بود که تا برند خودش را در میان مشتاقان سامسونگ تبلیغ کنند. زنانی ملبس به به نشان اچ تی سی، برتری‌های اچ تی سی را به حضار گوشزد می‌کردند و افراد دیگری غذا و نوشیدنی به آنها تعارف می‌کردند.

21
اما کار سامسونگ در روز جمعه به صورت پنهانی بود و فقط به این صورت بود که از حضار عکسبرداری و فیلمبرداری می‌شد و صحنه‌ها مستند می‌شد و با خبرنگاران حاضر، مصاحبه می‌شد.سؤالاتی هم که پرسیده می‌شد فقط در این حد بود که آیا صف امسال از سال پیش شلوغ‌تر یا خلوت‌تر است یا آیا جمعیت نسبت به سال قبل کمتر هیجان‌زده هستند.البته فیلمبردارها از بخش Cheil سامسونگ آمده بودند و نه بخش الکترونیک و گوشی‌سازی سامسونگ. تمرکز این بخش روی بازاریابی است. ۳

استخدام افراد بی‌خانمان برای گرفتن و حفظ جایگاه در صف‌های شلوغ فروشگاه‌های اپل

بعضی از آدم‌های بی‌خانمان به خبرنگار abc NEWS گفته‌اند که افرادی به آنها مراجعه کرده‌ند و از آنها خواسته اند که در صف‌های جایی برایشان بگیرند. یکی از بی‌خانمان‌ها گفته است که تنها در یکی از فروشگاه‌های اپل، ۸۰ تا ۱۰۰ آدم بی‌خانمان دیگر مثل او، چنین پیشنهادی دریافت کرده‌اند و قبول کرده‌اند که در ازای ۲۰ دلار برای هر آیفون این کار را انجام بدهند. اپل به هر مشتری اجازه می‌دهد تا در روز شروع فروش رسمی آیفون، تنها یک یا دو گوشی بخرد. بعضی از آدم‌های بی‌خانمان به خبرنگار abc NEWS گفته‌اند که افرادی به آنها مراجعه کرده‌ند و از آنها خواسته اند که در صف‌های جایی برایشان بگیرند. یکی از بی‌خانمان‌ها گفته است که تنها در یکی از فروشگاه‌های اپل، ۸۰ تا ۱۰۰ آدم بی‌خانمان دیگر مثل او، چنین پیشنهادی دریافت کرده‌اند و قبول کرده‌اند که در ازای ۲۰ دلار برای هر آیفون این کار را انجام بدهند. اپل به هر مشتری اجازه می‌دهد تا در روز شروع فروش رسمی آیفون، تنها یک یا دو گوشی بخرد.

22

logo-samandehi