چهارشنبه، 15 دی 00 - 10:01

 

سامسونگ در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ از یک نمایشگر بزرگ منحنی ۵۵ اینچی تحت عنوان ادیسه آرک -Odyssey Ark- پرده برداشت.این محصول که بزرگ‌ترین نمایشگر منحنی سامسونگ به شمار می‌رود، از فناوری رنگ کوانتوم دات و نور پس‌زمینه مینی LED بهره می‌برد. اما هنوز به طور دقیق مشخص نشده که آیا ویژه گیمرها طراحی شده یا تولیدکنندگان محتوا و یا همه این موارد؛ با این حال، طراحی و قابلیت‌های این نمایشگر، نشان می‌دهد که می‌توان از آن در حالت‌ها و کاربردهای مختلف استفاده کرد.

با استناد به اطلاعاتی که سامسونگ منتشر کرده، Odyssey Ark نسل جدیدی از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود که تواند برای تمامی‌افراد و برای انواع کارها از قبیل تدوین ویدیوها تا اجرای بازی در خانه مناسب باشد. این محصول به لطف نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی و نسبت ابعاد ۱۶:۹ خود می‌تواند تجربه جدیدی را در اجرای بازی‌های ویدیویی برای کاربران به ارمغان آورد.همچنین پایه این نمایشگر از قابلیت تنظیم ارتفاع بهره می‌برد و حتی کاربر می‌توان حالت نمایشگر را از افقی به عمودی تغییر دهد. طراحی ارگونومیک پیشرفته Odyssey Ark این نمایشگر نیز می‌تواند تجربه گیمینگ متفاوتی را برای گیمرها رقم بزند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با تغییر حالت نمایش از افقی به عمودی نیز می‌توان از قابلیت‌هایی همچون اجرای همزمان چند کار (Multi-tasking) و نمایش محتوای متفاوت در چند پنجره (Multi-window) بهره برد.به گفته سامسونگ، کاربران می‌توانند ابعاد پنجره‌های قابل‌نمایش در این نمایشگر را به طور دلخواه تنظیم کنند. همچنین این نمایشگر از یک کنترلر وایرلس برای تنظیم نور و کار را رابط کاربری نیز بهره می‌برد.هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول از سوی سامسونگ منتشر نشده و این شرکت تنها به اعلام نیمه دوم ۲۰۲۲ به عنوان زمان ورود این محصول به بازار بسنده کرده است.

logo-samandehi