چهارشنبه، 06 مرداد 95 - 05:50

 

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرده است استفاده از مسدود کننده‌ های تلفن همراه یا اصطلاحاً jammer، فقط با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجاز است.

۳۶۳۸۱_orig

حسین فلاح جوشقانی در این زمینه گفته است: «ضوابط فنی و مقررات مسدود کننده‌ های تلفن همراه، از سال ۸۸ در کشور لازم‌ الاجرا بوده و بر اساس این ضوابط، استفاده از مسدود کننده‌ های تلفن همراه تنها درصورت دریافت مجوز از رگولاتوری و فقط در موارد مشخص شده در این مصوبه مجاز است».

مسدود کننده ی موبایل دستگاهی است که با انتشار سیگنال های رادیویی، باعث قطع ارتباط بین تلفن های همراه موجود در محیط و فرستنده ی امواج تلفن همراه می شود. به بیان ساده دستگاه مذکور می تواند در محدوده ی برد خود، آنتن دهی موبایل را به صفر برساند.

گفتنی است انواع مختلف و متعددی از این نوع مسدود کننده ها، حتی انواع قابل حمل آن، در حال حاضر به وفور یافت می شوند و در مکان های مختلف نظیر سالن های کنفرانس، سالن های امتحانات، بیمارستان ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه ی سخنان خود افزوده است: «عمده ی مسدود کننده‌ های غیرمجاز، دارای توان تشعشعی بالاتر از حد استاندارد هستند که علاوه بر آسیب رساندن به شبکه‌ های ارتباطی و اختلال در خدمات‌ رسانی به مردم، سلامت افرادی که در معرض امواج این تجهیزات قرار می گیرند را نیز به خطر می اندازند».

جوشقانی درباره ی پیامد های استفاده ی غیر مجاز از این دست تجهیزات گفته است: «با کسانی که بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدود کننده‌ های تلفن همراه استفاده کرده و در شبکه ی رادیویی اپراتور های تلفن همراه اختلال ایجاد می کنند، تمامی دستگاه های غیرمجاز آنان جمع‌ آوری ‌شده و به صورت قانونی با آنان برخورد می شود».

logo-samandehi