شنبه، 22 مهر 02 - 06:47

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای ادامه حیات اصفهان راهی جز توسعه گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان نداریم، گفت: از سال‌های گذشته به دنبال این مهم بودیم که اصفهان به عنوان شاخص علم و فناوری کشور و جهان شناخته شود. سیدرضا مرتضوی صبح امروز در قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان اصفهان اظهار داشت: زمینه‌ها و پیوست‌های متعددی برای رویداد جایزه مصطفی(ص) تعریف و فضاهای دانشجویی و دانشگاهی درگیر موضوعات این رویداد شدند.

وی ادامه داد: نشست با دانشمندان برتر جهان اسلام، شبکه‌سازی‌هایی که در امتداد این رویداد صورت گرفت اتفاقات نوین و قابل تقدیری بود.

استاندار اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در برگزاری جایزه مصطفی(ص)، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، المپیاد جهانی فیزیک و سایر رویدادهای ملی و بین‌المللی، بیان کرد: در مسیر آینده پیشرفت و آبادانی استان اصفهان براساس مطالعات بسیار دو محور اساسی «گردشگری» و «اقتصاد دانش‌بنیان» براساس ظرفیت‌ها و شرایط استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه حیات اصفهان راهی جز توسعه گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان نداریم. از سال‌های گذشته به دنبال این مهم بودیم که اصفهان به عنوان شاخص علم و فناوری کشور و جهان شناخته شود.

مرتضوی تصریح کرد: تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان یکی از رویکردهای اصلی کشور است، در این راستا اصفهان می‌تواند خاستگاه اصلی و شایسته این مرجعیت باشد.

وی گفت: میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی بذرهایی هستند که در زمین حاصلخیز اصفهان کاشته می‌شوند تا به درخت تنومندی در جهان اسلام تبدیل شوند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بسیاری از هیئت‌های خارجی وقتی در اصفهان حضور می‌یابند دگرگون می‌شوند زیرا گفته‌ها در مورد ایران و اصفهان با تجربه واقعی آنها در فضا متفاوت است.

وی بیان کرد: در وهله نخست نگاه این است که برگزاری چنین رویدادهایی بر نگاه راهبردی استان اصفهان منطبق باشد و در آینده دستاوردهای قابل توجهی برای استان اصفهان بدست بیاید.

مرتضوی افزود: جایزه مصطفی(ص) می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه استان اصفهان در حوزه‌های مختلف گردشگری، علم و فناوری و … باشد، البته توسعه‌ای که بلند مدت و پایدار است.

رویداد فن‌نما به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه فن‌نما اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان اصفهان می‌طلبد نگاه جدی‌تری به برگزاری این چنین رویدادهایی داشته باشیم و این نگاه در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و سایر گروه‌ها از این رویدادها می‌تواند امیدآفرین باشد و از طرفی نیازهای روز کشور و استان اصفهان شناخته و در جهت رفع آنها شرکت‌های دانش‌بنیان به شایستگی ورود کنند‌.

وی افزود: علاوه بر دعوت‌های عمومی برای حضور و بازدید از اینگونه رویدادها، بایستی دعوت‌های خاص از افراد، گروه‌ها و شرکت‌ها نیز انجام شود.

مرتضوی تصریح کرد: در نمایشگاه فن‌نما و نمایشگاه‌های مشابه با در نظر گرفتن مخاطب هدف و سناریونویسی کارشناسی شده، دعوت و همراه کردن مخاطب در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری رویداد در اصفهان برندسازی باشد و به صرف برگزاری اکتفا نشود، ظرفیت‌های که به واسطه این نمایشگاه در منطقه ایجاد می‌شود نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پایدار شدن این رویداد می‌تواند به برندسازی و مرجعیت آن کمک کند، از این رو این نمایشگاه فن‌نما به عنوان یک رویداد شاخص و ثابت به صورت سالانه در اصفهان برگزار شود.

logo-samandehi