پنجشنبه، 29 بهمن 94 - 12:18

 

جواد راستی روز چهارشنبه در “اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” تصریح کرد: در نگاه اول به بازی‌های رایانه‌ای، به نظر می‌رسد که این موضوع تنها یک بحث سرگرم‌کننده است، در حالی که این بحث به هدف فرهنگ‌سازی و تولید فرهنگ مربوط می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای در زمینه آموزشی، درمانی، تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی بسیار مفید هستند و این امر نیازمند این مهم است تا یک پتانسیل علمی در این موضوع وارد شود.
دبیر اجرایی کنفرانس با بیان اینکه نگرانی و دغدغده اصلی خانواده‌ها راجع به بازی‌های رایانه‌ای، ایجاد مشکلات جسمی و روحی برای فرزندانشان است، افزود: برخلاف فواید بازی‌های رایانه‌ای، ورود فرهنگ نامتجانس به کشور و ایجاد آسیب‌های روانشناختی و جامعه شناختی بخصوص در نوجوانان از آثار سوء این موضوع به شمار می‌آید.
راستی با اشاره به ابعاد این کنفرانس، یادآور شد: این موارد شامل رویداد بازی‌سازی و رویدادهای جانبی بازی‌های رایانه‌ای، لیگ بازی‌های رایانه‌ای، کارگاه‌های آموزشی متنوع و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای است.
وی با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک عرصه درآمدزا و زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در جامعه است، ابراز کرد: بازی‌سازی باید از جنبه‌های مختلف جامعه شناسی همچون کسب و کار شناسایی شود و به آفت کشیده نشود

logo-samandehi