چهارشنبه، 28 بهمن 94 - 02:56

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان سامانه جامع اطلاع رسانی با عنوان  “کیوسک های اطلاع رسانی شهری” با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در اصفهان راه اندازی خواهد شد.

20100706165724890

مدیرعامل سازمان فاوا با اعلام این خبر افزود: در سال های اخیر شهرداری اصفهان برای توسعه  پایدار شهر و مقابله با چالش های شهری سیاست اجرای پروژه های بزرگ با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده و در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ نیز بر آن تأکید نموده است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تحقق شهر هوشمند نیازمند ده ها میلیارد تومان اعتبار می باشد که تامین آن با روش های معمول میسر نبوده و زمان بر است.

حیدریان با بیان اینکه در خصوص مشارکت بخش خصوص در پروژه های فناوری اطلاعات تاکنون اقدامی صورت نگرفته است  ادامه داد: این سازمان  پس از اطلاع از همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان،  ضمن بررسی و مطالعات مختلف و جلسات متعدد با بخش خصوصی، طرح ها و پروژه هایی در این زمینه مطرح و دو پروژه بزرگ که قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را داشتند به این همایش ارائه نمود.

وی با معرفی دو پروژه” راه اندازی کیوسک های اطلاع رسانی شهری” و “توسعه شبکه فیبر نوری” در سطح شهر به تشریح یکی از این پروژه ها پرداخت و بیان داشت: پروژه کیوسک های اطلاع رسانی شهری در سه فاز: ۱- ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان، ۲- خدمات گردشگری و ۳- ارائه خدمات الکترونیکی سایر دستگاه های اجرایی از طریق نصب  کیوسک های اطلاع رسانی در سطح شهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این پروژه در ابتدا تعداد ۱۰۰ کیوسک در نقاط مختلف و مراکز پر تراکم شهر نصب خواهد شد که شهروندان و گردشگران می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند و در مرحله بعدی این تعداد به ۴۰۰ عدد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان فاوا با اشاره به مزایای این پروژه تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری در نقاط مختلف شهر، امکان ارائه خدمات در این پروژه با بالاترین سرعت و کیفیت میسر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این پروژه مورد توجه بخش خصوصی قرار گرفته و تفاهم نامه آن در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اصفهان با شهرداری اصفهان به امضا رسیده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر جزئیات طرح در حال استخراج بوده و پس از تعیین کامل شرح  خدمات اجرای آن آغاز خواهد شد.

مهندس حیدریان در پایان برآورد اجرای پروژه را  حدود ۲ سال عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند، خدمات رسانی به شهروندان با سرعت و کیفیت بیشتری میسر گردد.

logo-samandehi