جمعه، 01 اسفند 93 - 07:47

 

9817

نوشته‌های روی یک وایت‌بورد در طول یک جلسه یا سخنرانی می‌توانند بسیار مهم باشند، اما به محض پاک کردن تخته این نوشته‌های دیگر قابل دیدن نمی‌باشند. اما Equil Smartmarker می‌تواند این وضع را تغییر دهد. این محصول نوشته‌های روی وایت‌بورد را ضبط کرده و آنها را بر روی کامپیوترها یا دستگاه‌های موبایل پخش می‌کند.

equil-smartmarker-2

قابلیت و عملکرد Smartmarker شبیه به تخته‌های وایت‌بورد هوشمند است که می‌توانند از طریق بلوتوث با دستگاه‌های موبایل اتصال یابند. با این حال، Smartmarker نیاز به وایت‌بوردهای خاص برای این امر ندارد.

Smartmarker شامل یک پوسته است که درون آن سوراخ‌های قلم خشک معمولی و یک سنسور وجود دارند. این سنسور به یک نوار مغناطیسی متصل است که قابل چسبیدن به سطح نوشتن با استفاده از بدنه‌ی پشت چسبنده‌ی خود است. این سنسور قابل استفاده بر روی تقریبا هر نوع سطح ازجمله دیوارهای رنگ شده با رنگ خشک، شیشه و وایت‌بوردهای معمولی است. سنسور اشاره شده می‌تواند مساحتی به عرض ۴٫۹ متر و طول ۱٫۵ متر را حس نماید.

equil-smartmarker-6

پوسته‌ی Smartmarker به کاربران اجازه می‌دهد از آن همانند ماژیک‌های معمولی برای نوشتن روی وایت‌بورد استفاده کنند و نوک‌های الکتریکی متفاوت نیز برای استفاده از رنگ‌های مختلف قلم به کار می‌رود. این پوسته به طور مرتب موقعیت خود را سنسور از طریق موقعیت یابی اولتراسونیک به اشتراک می‌گذارد.

equil-smartmarker-5

از طرفی، سنسور هم سپس به طور خودکار نوشته‌ها و طرح‌ها را به دستگاه‌های اندروید، iOS، Mac OS یا ویندوز از طریق بلوتوث ارسال می‌نماید. همچنین این اطلاعات می‌توانند در حافظه‌ی داخلی چهار گیگابایت سنسور برای ارسال به دستگاهی دیگر و در زمان دیگر از طریق بلوتوث یا USB ذخیره شوند.با استفاده از اپلیکیشن Equil Note سازگار با دستگاه‌های اندروید و iOS، امکان ذخیره، ویرایش و به اشتراک‌گذاری نوت‌ها بر روی سرویس‌هایی مانند iCloud، Dropbox یا Evernote وجود دارد. همچنین می‌توان فعالیت‌های وایت‌بورد را از طریق اینترنت بر روی کامپیوترها یا دستگاه‌های دیگر موبایل نیز پخش کرد.

equil-smartmarker-4

هر دو قسمت پوسته و سنسور دستگاه دارای باتری با عمر هشت ساعت هستند. یک کیس شارژ هم برای آنها تعبیه شده که قابل اتصال به سوکت برق یا پورت USB می‌باشد. زمان شارژ کامل قلم بدون شارژ هم دو ساعت خواهد بود.

منبع : gizmag

logo-samandehi