چهارشنبه، 02 مهر 93 - 04:03

 

بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه موسوم به جیتکس ۹۰ روز دیگر گشایش می یابد. فروشگاه جیتکس موسوم به جیتکس شاپر نیز امسال از ۵ تا ۱۲ مهر برگزار می شود.یکشنبه ۲۰ مهرماه برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ سی و چهارمین نمایشگاه جیتکس و هفته فناوری امارات در شهر دوبی افتتاح می شود و به مدت ۵ روز تا پنجشنبه ۲۴ مهر ماه برابر با ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴ میزبان علاقه مندان خواهد بود.بنابراین گزارش ، روز شنبه ۵ مهر ماه فروشگاه محصولات دیجیتال جیتکس موسوم به جیتکس شاپر ” Gitex Shopper ” شامل سخت افزار “لوازم جانبی کامپیوتر” ، نرم افزار ، دوربین های دیجیتال ، آخرین فناوری های روز جهان از کمپانی های بزرگ و مطرح در شهر شیخ نشین دوبی آغاز می شود و به مدت ۸ روز از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب در مرکز تجارت جهانی دوبی برپا خواهد بود .

GITEX 2014 برگزاری نمایشگاه جیتکس دوبی  GITEX 2014  از 20 تا 24 مهر 93

این دومین سالی است که جیتکس شاپر در مدت ۸ روز و دو هفته جلوتر از برگزاری نمایشگاه جیتکس برگزار می شود و این در حالی است که پیش از آن برگزاری این فروشگاه همزمان با برگزاری نمایشگاه جیتکس و به مدت ۱۰ الی ۱۱ روز از صبح تا حدود ساعت ۱۱ شب در محل فرودگاه شهر دوبی برگزار می شد.
قرار است امسال استقرار پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در نمایشگاه شاهد باشیم.
بنابرگزارشها عدم حضور منسجم ایران در سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ ارز بوده و شرکت ها نیز توجیه لازم برای حضور یکپارچه را نداشتند.
این در حالی است که طی ۱۳ سال گذشته دو سال با محوریت پارک علم و فناوری خراسان ، سه سال با محوریت و عاملیت شرکت پارسان و ۷ سال نیز به همت شرکت ثنارای، “جمهوری اسلامی ایران” به صورت یکپارچه در نمایشگاه جیتکس دوبی حضور یافت و سال گذشته به امید حضور یکپارچه در سال ۲۰۱۴ به صورت جزیره ای و در قالب ۱۲ شرکت حضور یافت.
با توجه به رویکرد مناسب دولت تدبیر و امید می توانیم شاهد حضور یکپارچه ایران در جیتکس ۲۰۱۴ باشیم.
جیتکس و بخش های اصلی نمایشگاه:
به گزارش ICTPRESS ، نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۴ ، در موضوعات و بخش های متنوعی شامل : شبکه و امنیت ، شرکت های کوچک و متوسط، سخت افزار، ارتباطات و مخابرات ، دولت الکترونیک ، کسب و کار دیجیتالی ، بازاریابی دیجیتالی، موبایل و ارتباطات سیار، اپلیکیشن و محتوا ، تجارت الکترونیک و نرم افزار ، فناوری رایانش ابری ، راهکارهای اقتصادی و کارآفرینی، فناوری بی سیم و بسیاری موارد مرتبط با این موضوعات برگزار می شود و برخی موضوعات به عنوان نخستین بار ارائه و بسیاری محصولات جدید توسط کمپانی های مطرح و مشهور جهان رونمایی خواهد شد.
همه ساله از اقصی نقاط جهان خبرنگاران و متخصصان برای بازدید از نمایشگاه به شهر توریستی دوبی سفر می کنند و در ۵ روز ضمن بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه که در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی واقع در خیابان معروف به نیویورک برگزار می شود ، همچنین در نشست های خبری و کنفرانس ها و کارگاه های تخصصی و علمی جیتکس شرکت می کنند.
دولت امارات نیز که بهترین محفل را برای جذب گردشگران فراهم می آورد و طی یک هفته رونق اقتصادی خوبی برای این کشور رقم می خورد.
در آستانه سال ۲۰۱۵ که سال تبلور دولت همراه امارات است جیتکس ۲۰۱۴ می تواند نمایانگر آخرین دستاوردهای اماراتی ها در حوزه فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی باشد.
دولت امارات یکی از پیشروترین دولت ها در ایجاد و بهره برداری از دولت و تجارت الکترونیک است و دوبی به عنوان یکی از بهترین نمونه های شهر های الکترونیک و هوشمند در جهان و در سطح خاورمیانه شناخته شده است.
ظاهرا دولت امارات بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه جیتکس به استقبال دولت همراه خواهد رفت .
هفته فناوری پارسی زبانان جایگزین الکامپ و الکامپ جایگزین جیتکس می شود ؟!
همچنان که منتظر وعده های مسئولانه در کشور برای ارتقاء سطح برگزاری الکامپ بوده ایم و هر بار با چالش های بسیاری آن را رو به رو دیده ایم ، اکنون نیز با نزدیک شدن به زمان برگزاری جیتکس ۲۰۱۴ ، می توانیم رقابت سازمان نصر تهران و متولیان برگزاری الکامپ را در برگزاری هفته فناوری پارسی زبانان در شهریور ماه امسال از سوی این سازمان شاهد باشیم.

logo-samandehi