یکشنبه، 23 آذر 93 - 01:09

 

DSC_0533

روز سه شنبه ۱۸آذر ۹۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ ، شرکت کسرا میزبان برگزاری رویداد هاکا اصفهان بود. این رویداد با حضور برنامه نویسان جوان شهر اصفهان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال (دانشجویان کامپیوتر و سایر رشته‌های علاقه‌مند به برنامه‌نویسی) و با حمایت شرکت کسرا و کافه دیپون، برگزار گردید.

DSC_0421

برنامه در ساعت ۱۸ عصر با آشنایی شرکت کنندگان با همدیگر آغاز شد، پس از آشنایی اولیه میهمانان، طی یک ویدئو کنفرانس با Alejandro Saucedo بنیانگذار هاکا گلوبال و تسهیل‌گر Startup Weekend در انگلستان، در خصوص هاکا، نوع مسابقه، هدف هاکا و اینکه هاکا در چه شهرهایی در جهان برگزار می شود، صحبت شد.

DSC_0494

DSC_0491

DSC_0489

بخش بعدی مسابقه برنامه‌نویسی گروهی بود، که مهارتهای شرکت کنندگان به چالش کشیده شد. بعد از اجرای مسابقه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب، با صرف شام (پیتزا) و کیک، تولد اولین هاکا در اصفهان جشن گرفته شد. در انتها نیز به برندگان مسابقه هدایایی اهدا گردید.

DSC_0459

DSC_0546

مهندس محمود باقری نماینده هاکا در اصفهان، هدف اصلی تشکیل این برنامه را ارتباط جامعه برنامه‌نویسان شهر اصفهان برای شناخت بیشتر نسبت به یکدیگر و مهارتهایشان و هدایت این تواناییها برای بهره‌وری بیشتر عنوان کردند و به این موضوع اشاره نمودند که تاکنون به علت عدم وجود یک مکان مشترک یا همایش برنامه‌نویسی، این افراد مهجور بوده‌اند. وی عنوان نمود که این رویداد، به صورت یک برنامه ثابت در هر ماه برگزار خواهد شد. همچنین هاکا اصفهان به منظور ادامه برنامه‌های خود از حمایت اسپانسرهای بیشتر استقبال می نماید.

 DSC_0559

logo-samandehi