سه شنبه، 09 خرداد 96 - 11:50

 

جزییات کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال که با همکاری دایرک و دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود، تشریح شد.سیدمحمدعلی سید حسینی دبیر این کنفرانس گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد ملی بازی های رایانه ای سه پیمایش در سطح ملی و کشوری در حوزه بازی انجام شده که امروز می توان داده های آماری این گزارش ها را با یک دیگر مقایسه کرد. این پیمایش ها در سال های ۸۹، ۹۲ و ۹۴ انجام شده اند که به ترتیب در این سال ها ۱۶، ۱۸ و ۲۳ میلیون مخاطب بازی های ویدیویی در کشور بوده اند و هرسال این رقم رو به رشد بوده است.

وی افزود: در سال های اخیر با مشاهده افزایش شرکت های ثبت شده و همچنین رشد صادرات بازی های موبایلی و PC در کشور می توان متوجه رشد بازی سازی در کشور شد و به همین دلیل با برگزاری این کنفرانس قصد داریم نشان دهیم در این حوزه پتانسیل بالایی از نظر آکادمیک و علمی وجود دارد و می خواهیم با این کنفرانس یک شبکه سازی بین کسانی که در حال پژوهش هستند، اتفاق بیفتد.
سیدحسینی با بیان اینکه نخستین دوره کنفرانس در سطح ملی برگزار می شود، گفت: این کنفرانس از دوره دوم به صورت بین المللی برگزار خواهد شد و به همین دلیل تلاش کرده ایم نام گذاری آن را به نحوی انجام دهیم که در زبان انگلیسی نمونه مشابه نداشته باشد. عنوان اختصاری «DGR» نیز به همین منظور انتخاب شده است.نخستین دوره این کنفرانس با میزبانی دانشگاه علم صنعت و در تاریخ دوم آذرماه برگزار می شود و همزمان مرکز دایرک به عنوان دبیرخانه مستقر و ثابت این رویداد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
دبیر کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال، هوش مصنوعی، جنبه های فنی و معماری، گرافیک رایانه ای، پردازش بازی ها، بازی های جدی و بازی وارسازی، ابعاد رفتار اجتماعی بازی ها، تعامل پژوهشی در بازی ها، هنر و طراحی بازی ها، اقتصاد و مدیریت و کسب و کار در بازی های دیجیتال را ۹ محور اصلی این کنفرانس دانست و افزود: اعضای کمیته علمی این کنفرانس نماینده رشته هایی همچون علوم کامپیوتر، ارتباطات، اعصاب، علوم شناختی، روانشناسی، علوم پزشکی، مدیریت، انیمیشن و سینما، علوم تربیتی و ریاضی هستند.

logo-samandehi