چهارشنبه، 30 تیر 95 - 11:18

 

رضا باقری اصل، معاون سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری همایش «شهر هوشمند، ‌زیرساخت و فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری»، با اشاره به حرکت به‌ سمت نسل جدید زندگی شهری اظهار کرده است: «بیش از ۷۰ درصد مردم در مناطق شهری زندگی می‌ کنند و نه‌ تنها دولت، بلکه همه مسئول بهبود زندگی شهری هستیم».

۱۳۹۲۰۷۰۳۱۰۲۲۴۵۱۳۹۱۲۳۲۳۴۴

به عقیده ی وی استفاده از فناوری می‌تواند زندگی شهری را تسهیل کند. او در همین راستا افزوده است: «زیرساخت‌ ها تغییری نکرده اما زندگی تسهیل شده است».

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفته است حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات با گذر از مرحله ی زیرساخت به مرحله ی بلوغ و تولید سرویس رسیده و به این ترتیب درک جدیدی از کسب و کار شکل گرفته است.

او در ادامه درباره ی اقدامات صورت گرفته پیرامون راه‌ اندازی شبکه ی ملی اطلاعات افزوده است: «باراه‌ اندازی ۴ مرکز تبادل ترافیک داده در ۴ شهر کشور، عملاً بهره‌ برداری پایلوت شبکه شروع شده است».

شبکه ی ملی اطلاعات به بیان ساده یک شبکه ی داخلی یا اینترانت امن است که علاوه بر امکان ارائه ی انواع محتوا و خدمات، می تواند ارتباطات محافظت شده و پایداری بین مراکز حیاتی کشور ایجاد کند و به صورت کاملاً داخلی مدیریت شود، به گونه ای که ردیابی اطلاعات تبادل شده در آن از خارج از کشور امکانپذیر نباشد.

باقری اصل در زمینه ی دولت الکترونیک نیز گفته است: «تا یک ماه آینده یکپارچه‌سازی در لایه ی مدیریت متمرکز انجام می‌ شود و به‌ سمت سرویس‌ ها حرکت می‌ کنیم».

جانشین دبیر کمیسیون دولت الکترونیک با توجه به آماده شدن زمینه ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت الکترونیک نیز اشاره کرده است: «لایحه از سوی دولت ابلاغ شده و بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری و تعریف سرویس، به مردم سرویس ارائه دهد. با آزادسازی اطلاعات، فرصت‌ های بهتری شکل می‌ گیرد و مردم می‌ توانند به‌ عنوان مشارکت کننده در تصمیم‌ گیری مدیریت شهری با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات شرکت کنند».

logo-samandehi