شنبه، 05 مهر 93 - 11:02

 

elmi-pic

در پی تصمیم سازمان تنظیم مقررات در خصوص بازنگری در پروانه های ارائه خدمات اینترنت و تدوین پیش نویس طرحی موسوم به اصول حاکم بربازنگری پروانه های ارتباطات ثابت و اعلان رسمی معاونت صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر نظر خواهی از فعالان این عرصه مهندس علیرضا علمی دبیر ونائب رییس انجمن شرکتهای اینترنتی ایران گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت توقف و اصلاح روح حاکم بر پیش نویس از سوی اعضا صنف را در گفتگو با عصر ارتباط تشریح نمود :
علیرضا علمی با بیان اینکه قریب دو هفته است که از مفاد این پیش نویس مطلع شده ایم اظهار داشت : اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای دارای پروانه isp و isdp  با اصول تدوین شده مشکل دارند و از اجرایی شدن این طرح به شدت آسیب خواهند دید اظهار داشت : .حتی تعدادی از شرکتهای PAP  هم به این طرح معترض هستندو جالب اینجاست  افرادی که خارج از حوزه ارائه خدمات اینترنت فعالیت دارند یا هیچ تخصصی دز این حوزه ندارند نسبت به این طرح اشتیاق دارند . لذا بنا داریم اجازه ندهیم هیچ فرد حقیقی یا حقوقی که در حوزه ارائه خدمات اینترنت فعالیت ندارد تحت هر عنوان در امور صنفی ما دخالت کند و خود یا مجموعه خود را ما بین اعضا این صنف و وزارت ارتباطات قرار دهد . ما به حسن نیت جناب دکتر واعظی وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات اعتماد کامل داریم و تا این لحظه هم آقای وزیر در راستای جلوگیری از آسیب شرکتهای ISP و ISDP  دسنورتوقف ، بازنگری و نظر خواهی مجدد و خارج شدن پروانه های ISP  و ISDP از این طرح را صادر نموده اند . بارها گفتیم شرکتهای اینترنتی خود را تابع و تحت پوشش وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات قلمداد مینمایند . تا کنون حدود ۲۰۰ شرکت به انجمن شرکتهای اینترنتی ایران در خصوص پیگیری موضوع نامه نمایندگی وکالتنامه داده اند و حتی برخی شرکتها کتبا هم به سازمان تنطیم مقررات اعلام نموده اند . در این خصوص به منظور تعامل بیشتر با سازمان تنظیم مقررات در جهت انعکاس صحیح و دقیق نقطه نظرات آحاد صنف و نه فقط چند شرکت خاص از مدیرانISP  ها و ISDP های سراسر کشور دعوت کردیم تا با حضور در گردهمایی سراسری مدیران در محل پارلمان بخش خصوصی – اتاق بازرگانی ایران در مورد این طرح به گفتگو و بحث بنشینیم تا نظر نهایی صنف برآیندی از نقطه نظرات کلیه شرکتها باشد و دغدغه های و منافع همه استانها و رسته ها را شامل شود . بعد گردهمایی نظر رسمی صنف از طریق انجمن به سازمان تنظیم مقررات اعلام خواهد گردید . از رییس سازمان تنظیم مقررات به عنوان سخنران ویژه دعوت بعمل آورده ایم و در نشست دوم گردهمایی میزگردی با حضور مدیران دست اندر کار برگزار خواهد شد تا در فضایی دوستانه و تعاملی ابعاد مختلف طرح بررسی و مسئولین هم در جریان نقطه نظرات آحاد صنف قرار گیرند . از این فرصت همه باید بهره ببرند .
همچنین نامه های جداگانه ای از استانهای مختلف در غالب نقطه نظرات ارسال شده است.
نامه هایی به دکتر واعظی مقام عالی وزارت و ریاست محترم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ، ریاست سازمان نظام صنفی کشور، ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی کشور ارسال شده است.برای مشاهده اصل نامه ها میتوانید به وب سایت www.isp.ir مراجعه کنید.

کسب و کار و حاصل تلاشهایمان در گرو توقف این طرح است

در بخش‎هایی از نامه این شرکتها خطاب به وزیر ارتباطات آمده است:
همانطور که مستحضرید، قریب ۷۰۰ شرکت اینترنتی با اخذ مجوزهای ISP و ISDP از سازمان تنظیم مقررات با سرمایه گذاری خصوصی در سطح کشور مشغول ارایه خدمات دسترسی به اینترنت به آحاد مردم می‌باشندحاصل بیش از یک دهه تلاش این شرکتها ، علاوه بر گسترش ضریب نفوذ اینترنت و تسهیل دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و تحقق بخشی از اهداف سند چشم انداز، زمینه ساز اشتغال هزاران جوان تحصیل کرده و متخصص میهن عزیزمان در حوزه فاوا بوده است.بر اساس اطلاعات واصله طرحی موسوم به ساماندهی و بازنگری در پروانه های PAP،PSTN، ISDPو ISP کشور بدون اخذ نظرات احاد و اعضای این صنف در ۳۱ استان کشور ، در سازمان تنظیم مقررات مطرح گردیده که تصویب و اجرای آن، بدون تردید موجبات حذف و تعطیلی این شرکتها و واگذاری عرصه کسب و کار و فعالیت آنها به چند شرکت خاص به شکل انحصاری فراهم می آورد.لذا از آن مقام عالی استدعا داریم همانطوری که تاکنون حامی نیروهای تحصیل کرده و متخصص در کشور بوده اید دستور توقف طرح مذکور و خروج آن از دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات را به صورت عاجل صادر فرمایید.

logo-samandehi