شنبه، 21 تیر 93 - 04:11

 

سال گذشته شرکت رایتل که تنها توانسته بود کمتر از یک درصد از کاربران شبکه موبایل کشور را تحت پوشش خود درآورد، اقدام به برگزاری یک کمپین فرهنگی سنگین با موضوع رانندگی و رایتل کرد که انتقادات تندی را به دنبال داشت.به گزارش عصر ارتباط، رایتل اپراتور سوم کشور، سال گذشته و در حالی‌که هنوز در بسیاری از نقاط کشور پوشش نداشته و تنها توانسته بود نزدیک به ۵۰۰ هزار سیم‌کارت به فروش برساند، اقدام به برگزاری یک کمپین فرهنگی کرد که در بسیاری از نقاط کشور قابل ملاحظه بود. طوری که اگر یک خارجی وارد کشور می‌شد تصور می‌کرد با بزرگترین اپراتور ایران با پوشش سراسری شهرها و راه‌های ایران مواجه است.

هیجان جام جهانی 2014 برزیل با رایتل

در آن مقطع این سوال مطرح شد، این که رایتل در همه شهر تهران، شهرهای بزرگ و راه‌های کشور اصولا آنتن دارد که کاربر بتواند پشت فرمان از خدمات این اپراتور استفاده کند؟ از این رو هیچ تناسبی میان کمپین طراحی شده برای انجام تبلیغات و هزینه گسترده با میزان مشترکان و پوشش آنتن‌دهی رایتل مشاهده نمی‌شد.
کمپین مذکور اما کمی بعد متوقف شد. حالا اما خبر می‌رسد این اپراتور وابسته به سازمان تامین اجتماعی با مشترکان اندکی که دارد رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای تبلیغات جام جهانی هزینه کرده است.
سایت خبرآنلاین در این باره گزارش داد، این نخستین باری‌ست که صدا و سیما با توجه به کمبود بودجه‌ای که طی سال‌های گذشته، با آن دست به گریبان بوده، آگهی‌های خود را اعلام نمی‌کند بلکه به مزایده می‌گذارد.
[highlight]بر این اساس جمع قیمت‌های مندرج در جدول تبلیغات ویژه جام جهانی سازمان صدا و سیما، ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود. یعنی صدا و سیما برای ۲۰۰ دقیقه آگهی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان می‌گیرد. به عبارتی هر ثانیه یک میلیون. تازه این قیمتی است که برای شروع مزایده اعلام شده و گویا شرکت رایتل با همین رقم توانسته این بسته را بخرد.[/highlight]
در ادامه این گزارش آمده است، یک جمع و تفریق ساده می‌تواند ماجرا را روشن‌تر کند. با توجه به این قیمت‌ها به عنوان مثال یک آگهی ۲۵ ثانیه‌ای برای پخش قبل از بازی ایران و بوسنی آن هم برای یک بار ۶۵ میلیون تومان برای صاحب آگهی هزینه دارد. یا برای تقدیم برنامه که قبل از شروع فوتبال یا سریال پخش می‌شود و در پایان برنامه هم با جمله امیدواریم از این برنامه لذت برده باشید، پخش می‌شود صدا و سیما برای هر کدام از بخش‌ها یعنی قبل از پخش فوتبال، بین دو نیمه و پایان آن حداقل ۱۵ میلیارد تومان می‌گیرد. یعنی ثانیه‌ای ۱۳ میلیون تومان. موضوعی که با واکنش‌های گسترده و تندی از سوی سایت‌های خبری مواجه شد و البته تا لحظه تنظیم این گزارش نیز شرکت رایتل پاسخی به آن نداده است.
[highlight]بر اساس گزارش این سایت، شرکت رایتل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی هزینه کلانی را از جیب بیمه گذاران کشور صرف تبلیغات در جام جهانی فوتبال کرده است. [/highlight]
آمارها نشان می دهد تعداد کاربران اپراتور سوم رایتل کمتر از یک میلیون نفر است درحالی که شرکت از نظر سازمانی با ازدحام نیرو مواجه است. سازمان تامین اجتماعی با ۳۴ میلیون بیمه‌گذار هزینه های سالیانه اپراتور سوم را تامین می‌کند. این شرکت قرار بود در صنعت مخابرات به یکی از منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی تبدیل شود ولی شکست پروژه نسل سوم ارتباطات منجر به زیان‌دهی رایتل شد.

logo-samandehi