سه شنبه، 28 اردیبهشت 95 - 11:11

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از اعتبار دوهزار میلیارد تومانی در بخش دولتی و ۱۲ هزارمیلیارد تومانی بخش خصوصی به توسعه زیر ساخت‌های فناوری خبر داد.

۱۸۳۷۲۰۳

 سید مرتضی موسویان بعد از ظهر دوشنبه در سومین نشست سالیانه مدیران مراکز و رابطان استانی شبکه ملی فرهنگ با اشاره به فعالیت ۳۰ مرکز دیجیتال در سطح کشور و افزایش این تعداد مجتمع به ۹۵ تا پایان سال جاری اظهار داشت: از این رو قرار است در این نشست‌های سالیانه آموزش‌هایی ارائه شود که منجر به راه اندازی استارت آپ شود.

وی راه‌اندازی کسب و کار دیجیتال را در واقع اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید سیاست‌های اقتصادی و بهبود همه جانبه در راستای ایجاد کسب و کار به کار گرفته شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا اتحادیه‌ای ایجاد کنیم که شبکه ملی را به وسعتی همچون وسعت کشور برساند، افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان یکی از برنامه‌های اولویت دار این وزارت خانه است.

وی با اشاره به ایجاد شبکه ملی فرهنگ که واسطی بین اقدام و عمل است اشاره کرد و گفت: دستاوردهای فردی، جامعه مشترک و اقدام مشترک را باید در شبکه ملی فرهنگ تبیین کرد.

موسویان با بیان اینکه سهم شبکه ملی فرهنگ در چشم‌انداز توسعه پایدار، ایجاد اطلاعات، حمایت از عاملان، دسترسی به شبکه اطلاعات، اتصال افراد دارای نقش و منابع از یک فرد یا سازمان به شمار می‌رود، ادامه داد: این در حالی است که نیازمند نوآوری در شبکه ملی فرهنگ هستیم.

وی داشتن روح و روش انقلابی را لازمه توسعه شبکه ملی فرهنگ دانست و اضافه کرد: همچنین در عرصه فعالیت‌های استراتژیک برای دریافت دیدگاه‌ها و نظرات به حضور افراد و مدیران نیازمندیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اعتبار دو هزار میلیارد تومانی در بخش دولتی و ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی به توسعه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست زمینه‌های کار شبکه ای در  شبکه ملی فرهنگ را بحث کردیم، اظهار داشت: همچنین قرار است در طول سه روز برگزاری این نشست آموزش‌های برگزاری استارت آپ به مخاطبان ارائه شود.

موسویان با اشاره به وجود ۳۰ مجتمع دیجیتالی در سطح کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به آموزش‌های ارائه شده در این نشست قرار است ماهانه حداقل یک استارت آپ در این مجتمع‌ها برگزار شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه توسعه ۹۵ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در سطح کشور در دستور کار است، اضافه کرد: ایجاد حداقل دو هزار شغل در این مراکز به صورت سالانه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در طرح پیش بینی شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و اشتغال دو هزار انیماتور در سطح کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی شده است، ابراز داشت: همچنین ایجاد اشتغال خانگی از جمله بافت فرش در دستور کار قرار گرفته است.

موسویان با اشاره به اینکه در بحث بافت فرش دست بافت استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در دستور کار است، ادامه داد: این سرمایه‌گذاران مواد اولیه را در اختیاز هنرمندان قرار خواهند داد، این هنر به نام هنرمندان ثبت شده و در شبکه ملی فرهنگ به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین از مجتمع‌های دیجیتالی در سراسر کشور خواسته شده است با انجام طرح نیازسنجی متناسب با مناطق و محلات آموزش‌های هنری لازم ارائه و ایجاد اشتغال کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در ادامه با بیان اینکه در کشور استعداد خوبی برای ایجاد کسب و کار الکترونیک وجود دارد، اضافه کرد: این امر در کشور نوپا است و می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را در آینده نه چندان دور داشته باشد.

logo-samandehi