شنبه، 07 خرداد 01 - 05:16

 

تعرفه‌های پستی از چهارم خرداد بسته به نوع خدمت، بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت. این اتفاق باعث اعتراض بسیاری از کسب‌وکارهای فروش آنلاین خانگی شده است. سال گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از مراسم شرکت ملی پست اعلام کرد که پس از دو سال و نیم توقف در تغییر تعرفه‌های پستی، این تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا خواهد کرد. زارع‌پور گفته بود با توجه به تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سال‌های اخیر، تعرفه‌های پستی نیاز به بازنگری دارد و در سال ۱۴۰۱ افزایش تعرفه محقق خواهد شد.

چندی پیش هم محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد که طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به آن‌ها اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است.

در همان گفت‌وگو، لیائی تأکید کرد که بیشتر از آنکه صحبت از افزایش تعرفه‌های پستی باشد، باید به واقعی‌سازی تعرفه‌ها در این زمینه اشاره کرد. به گفته او از محل افزایش یا واقعی‌سازی تعرفه‌ها برای هوشمندسازی زیرساخت‌های پستی در راستای ارائه خدمات پستی بهتر به کسب‌وکارها استفاده خواهد شد. لیائی با اعلام اینکه قرار است تعرفه‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تغییر کند، تأکید کرد که در این زمینه منتظر تأیید ستاد تنظیم بازار هستنند.حالا گویا ستاد تنظیم بازار این مجوز را به شرکت پست داده تا این افزایش تعرفه‌ها را در خدمات مختلف پستی خود اعمال کند.

اعتراض کسب‌وکارهای آنلاین خانگی

شبکه‌های اجتماعی و پای پست‌های اینستاگرامی شرکت پست پر از اعتراض‌هایی است که بسیاری از کسب‌وکارهای خانگی آنلاین نسبت به این افزایش تعرفه مطرح کرده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاینی که ازطریق اینستاگرام اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند، اعلام کرده‌اند که با این افزایش تعرفه‌ها بسیاری از کاربرانشان ناراضی هستند و فروش آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

logo-samandehi