یکشنبه، 02 آذر 93 - 03:48

 

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در پیگیری خبرنگار فارس از تصمیم مجری به تاخیر یک ماهه در برگزاری الکامپ اعلام کرد ‌مجوز برگزاری الکامپ از سوی شرکت نمایشگاه‌ صادر شده و مجری نمی‌تواند رأساً تاریخ برگزاری را تغییر دهد روز گذشته و ۱۶ روز مانده به زمان برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ،۳۰۰ شرکت عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تصمیم به تعویق یک ماهه نمایشگاه الکامپ بیستم گرفتند. آنها اعلام کردند در این مدت تلاش خواهند کرد تا شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی موضوع ارزی ریالی مورد نظر سازمان را بپذیرد، در غیر این صورت الکامپ در مکان دیگری برگزار خواهد شد.

IMAGE635162331411345018

در پیگیری خبرنگار فارس از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در این باره، این شرکت اعلام کرد: مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های تهران صادر شده و مرجع صادرکننده مجوز حق جابجایی آن را دارد.در پاسخ این شرکت اضافه شده: ‌مجری نمایشگاه نمی‌تواند رأساً تاریخ برگزاری نمایشگاه را تغییر دهد. طبق مقررات مجری باید درخواست تغییر تاریخ را به نمایشگاه اعلام کنند و در صورت موافقت نمایشگاه، جابه‌جایی رسما از سوی نمایشگاه اعلام می‌شود.در این پاسخ همچنین اضافه شده: تاکنون درخواستی برای جابجایی زمان برگزاری الکامپ به این شرکت ارائه نشده و طبیعی است که موافقتی نیز صورت نگرفته است.

همچنین در پاسخ به پیگیری فارس از موضوع ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ اعلام شد: محاسبه موضوع ارزی و ریالی و قیمت متراژ نمایشگاه مصوبه هیأت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌ها است و مجری باید طبق روال عمل کند و بیش از مقدار معین قابل اخذ نیست.

سازمان نظام صنفی: شرکت نمایشگاه‌ها زورگویی می‌کند

جلسه همفکری ستاد اجرایی نمایشگاه الکامپ بیستم با صنف فناوری اطلاعات عصر دیروز برگزار شد و در نهایت، صنف که به شدت از انحصارگرایی و زورگویی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گله‌مند بود، رای به مذاکره برای به تعویق انداختن نمایشگاه الکامپ داد.
در جلسه همفکری برای برگزاری الکامپ که دیروز با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از اعضای صنف فناوری اطلاعات برگزار شد، پس از گزارش کاظم آیت اللهی، رییس نصر کشور و ناصرعلی سعادت رییس نصر تهران درباره اقدامات و مذاکرات انجام شده با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، نمایندگان شرکت‌ها به اظهار نظر پرداختند که این اظهارنظرها، گاه به دلیل اعتراض شرکت‌ها به شیوه عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و برخی مجریان پیشین الکامپ، قدری تند می‌شد.
به گزارش فناوران حاضران به مواردی همچون نبود شفافیت در قیمت‌گذاری غرفه‌ها، شیوه تعیین متراژ ارزی، فرصت اندک برای برگزاری نمایشگاه، نامناسب بودن ساعت برپایی نمایشگاه و همچنین نبود یک روز تعطیل در روزهای برپایی الکامپ اعتراض داشتند.
به عقیده حاضران در این جلسه، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به دلیل موقعیت انحصاری خود، خواسته‌های غیرمنطقی‌اش را به صنف تحمیل می‌کند.
در پایان جلسه نیز جمع‌بندی نظرات حاضران انجام و مقرر شد مجری تمام توان خود را برای به تعویق انداختن زمان نمایشگاه حداقل به مدت یک ماه به کار ببندد و در این مدت بر سر سایر موارد مطروحه با شرکت نمایشگاه‌ها به مذاکره بپردازد.

logo-samandehi