سه شنبه، 14 بهمن 93 - 08:55

 

11051

ششمین دوره جشنواره ستاره‌های فناوری ایران با هدف یادآوری و نمایش اعتبار فعالان این حوزه با معرفی برترین‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روباتیک برگزار می‌شود.رسول عبداللهی دبیر ششمین دوره جشنواره ستاره‌های فناوری اظهار داشت: در این دوره از جشنواره علاوه بر معرفی برترین‌‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و روباتیک، از شرکت‌های دانش بنیان این حوزه‌ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر جشنواره ستاره‌های فناوری ایران خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت موضوع حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان و رسیدن این طرح‌ها به مرحله تجاری‌سازی، اقدامات بسیار مهمی از سوی نهادهای مربوطه به خصوص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است .
وی در ادامه افزود : با توجه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح‌های دانش بنیان، براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره مقرر شد تا در این دوره، از شرکت‌های دانش بنیان موفق که با هدف توسعه فناوری و پیشرفت اقتصادی کشور گام برداشته‌اند به نحو شایسته‌ای تقدیر شوند.
عبداللهیادامه داد: برگزاری جشنواره ستاره‌های فناوری طی پنج سال گذشته تجربه گرانقدری بود تا میزبانی فعالان و بزرگان حوزه فناوریو درخشش ایشان، روشنی بخش راه مجموعه‌های جوان باشد.
دبیر جشنواره ادامه داد: جشنواره ستاره‌های فناوری تنها جشن فرش قرمز حوزه فناوری کشور به شمار می رود و از این رو طی برگزاری ۵ دوره گذشته به خوبی مورد توجه رسانه‌ها و فعالان این حوزه قرار گرفته است. بازخورد رسانه‌ای برگزاری این جشنواره از اسفند سال ۱۳۸۸ تا به امروز در تمام فرصت‌های تبلیغاتی تلویزیونی – مکتوب و اینترنتی دریافت‌کنندگان نشان ستاره‌ فناوری به تکرار نمایش داده شده است.
برگزاری جشنواره ستاره‌های فناوری با مدیریت شرکت عصرفناوری اطلاعات و ارتباطات ICTAGE ؛ با حمایت سازمان فناوری اطلاعات وسازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به انجام می‌رسد.
گفتنی است : گروه بندی موضوعی نامزدها بشکل ذیل اعلام شده است:
به طور کلی نامزدهای مورد نظر در جشنواره ستاره‌های فناوری ایران در چهار گروه فناوری اطلاعات –فناوری ارتباطات – فناوری روباتیک – دانش بنیان دسته‌بندی می‌شوند. در این دسته‌بندی از ارایه‌دهندگان کالا، خدمات، نوآوری‌ها، چهره‌های نامدار و همچنین آینده‌سازان فناوری کشور تقدیر بعمل خواهد آمد. علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند اخبار را از طریق وب سایت جشنواره در آدرس www.tstars.ir پیگیری نمایند.

 ردیف فناوری اطلاعات فناوری ارتباطات  فناوری روباتیک دانش بنیان
۱ کالا و خدمات کالا  و خدمات هوش مصنوعی طرح تجاری
۲ خدمات نرم افزاری خدمات ارزش افزوده تیم روباتیک پژوهش
۳ وب و فضای مجازی خدمات دسترسی به اینترنت روبات اختراع
۴ محتوای الکترونیکی صنایع مخابرات    
۵ خدمات و راه‌کارها      
۶ بانکداری و تجارت‌الکترونیکی      
۷ دولت الکترونیکی    

logo-samandehi