شنبه، 08 شهریور 93 - 09:36

 

همان طور که می دانید شرکت ایرانسل برای دومین بار توانست اپراتوری باشد که بتواند اینترنت ۳G را در بین کاربرانش فعال ساخته و اینترنت پر سرعت را به مشتریانش عرضه نماید. با این حال جای خوش حالی دارد که این اپراتور با علاقه و با سابقه ی چند ساله به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است.

Irancell-3G

ایرانسل که حدودا یک ماه پیش بود که توانسط اجازه ارائه اینترنت پرسرعت را از اداره مربوطه کسب نماید ، باعث خوشحالی بسیاری از مشتریان و طرفداران خود شد. با این حال این شرکت به کاربران خود قول داده که تا آخر این ماه یعنی شهریور ، همه ی کاربران در همه جای کشور که بخواهند می توانند از اینترنت ۳G و حتی ۴G هم استفاده نمایند.

اپراتور شرکت مخابرات (همراه اول) هم دیروز توانست پروانه ارائه خود را مبنی بر اینترنت پر سرعت کسب نماید. همچنین مدیر عامل این شرکت نیز در بیانیه ای افزود که همراه اول تا ماه های آینده قادر خوهد بود تا اینترنت نسل ۳ و بالاتر را به تمام مردم در تمام نقاط ایران ارائه دهد. همچنین قابل ذکر است که بودجه ای که این شرکت برای ساخت و ایجاد این پروژه عظیم در نظر گرفته است ۲۳۰۰ میلیارد تومان می باشد. در پایان مراسم هم مدیر این شرکت با مدیر عامل سازمان مقررات رادیویی راجع ارئه ی اینترنت پیشرقته به توافق رسیده و امضای موافقت نامه زده شد.

در این پست ما می خواهیم نحوه تنظیمات اینترنت پرسرعت ایرانسل را برای شما آموزش دهیم. پس تا پایان پست با ما همراه باشید.

شما برای آنکه بتوانید از اینترنت پرسرعت ایرانسل استفاده نمایید نیاز نیست تا سیمکارت خود را تعویض نموده و سیمکارت دیگری خرید نمایید. با همین سیمکارت فعلی خود هم می توانید از این امکان استفاده کنید. اگر هم از مشترکان ایرانسل نیستید و فاقد سیمکارت ایرانسل هستید می توانید آن را از یکی از مراکز فعال تهیه نمایید.

شما برای آنکه از اینترنت پر سرعت شرکت ایرانسل استفاده نمایید ، باید تنظیمات مربوطه را در تلفن همراه خود انجام دهید. اگر از قبل این تنظیمات را روی GPRS گوشی خود انجام داده اید و گوشی شما می تواند به GPRS وصل شود ، دیگر نیازی به ادامه تنظیمات نیست و شما از این پس به جای سرویس GPRS می توانید از سرویس ۳G , H , H+ , 4G . LTE استفاده نمایید. یا اگر تنظیمات مربوطه روی اسمارتفون شما نصب نیست شما به سه صورت ممکن می توانید آن ها را انجام دهید.

۱ – اول این که شما می توانید با شماره گیری یک کد SSD تنظیمات اینترنت را از طریق پیامک دریافت نمایید. برای اقدام نمودن به این کار می توانید با شماره گیری *۱۳۰*۳*۶# و سپس تایید نمودن منتظر بمانید تا یک پیامک پیکربندی شده حاوی تنظیمات برای شما بیاید. سپس آن را نصب نمایید تا گوشی شما با زدن تیک DATA بتواند با سرعت بالا به اینترنت وصل شود.

۲- دومین روش این می باشد که شما به این آدرس مراجعه فرمایید. و سپس در صفحه باز شده شماره تلفن خود را وارد نمایید بعد از آن هم با انتخاب نمودن مدل گوشی و یا تبلت خود می توانید منتظر رسیدن پیامک پیکربندی شده باشید. که ما روش اول را برای شما پیشنهاد می کنیم.

۳- سومین روش که یک روش دستی می باشد ، مناسب مواقعی هست که شما از دو مورد بالا هم نتیجه نگرفته باشید. شما با این روش حالت شبکه ی اینترنت را خودتان دستی می سازید. برای این کار طبق مراحل زیر اقدام نمایید.

به تنظیمات شبکه گوشی خود مراجعه نمایید و در صفحه باز شده گزینه ایجاد شبکه جدید را انتخاب نمایید. حال مقابل گزینه Connectin Name کلمه ی Irancell-GPRS را تایپ نموده و مقابل APN هم کلمه mtnirancell را تایپ نموده و ADD را فشار دهید.

حال کار شما دیگر تمام است. شما با شارژ حساب کاربری سیمکارت خود می توانید به راحتی از اینترنت پرسرعت گوشی خود استفاده نمایید.

logo-samandehi