شنبه، 02 مرداد 95 - 11:06

 

معاون فناوری وزارت ارتباطات گفت: تولید مسنجر ایرانی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است. امیر حسین دوایی در همایش فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با بیان اینکه وزارت ارتباطات در نظر دارد تا در قالب برنامه ششم توسعه ۶۰ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، گفت: ایجاد کریدور علمی و فناوری یکی از برنامه های ماست که بالغ بر ۱۴ هزار میلیاد ریال سرمایه گذاری می طلبد.

معاون فناوری وزارت ارتباطات ادامه داد: ایجاد پارک اینترنت اشیاء در کرج با مساحت ۲۰ هکتار، تغییر مأموریت منطقه ویژه پیام که به عنوان هاب پستی شناخته می شود و ایجاد شهر ICT نمونه از جمله برنامه های توسعه ای ما در قالب کریدور است.

او خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی برنامه های جدی در زمینه رونق پیام رسان ایرانی در دستور کار دارند.

دوایی عنوان کرد: دنبال این هستند تا ضوابطی وضع کنند که امکان برای ایجاد مسنجر ایرانی فراهم شود.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در زمینه راه اندازی OTT و شبکه های اجتماعی داخلی نیز برنامه های مشابهی داریم، گفت: سرمایه گذاری که برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال های ۹۲ تا ۹۶ در نظر گرفته شده ۳۲۰ هزار میلیارد ریال است.

logo-samandehi