دوشنبه، 21 بهمن 98 - 01:15

 

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی گفت: دامنه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گسترده است و علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک، شرکت‌های فناوری که مجوز دانش‌بنیان ندارند، نیز از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

حمید مهدوی با بیان این که به طور کلی تمام شرکت‌ها و موسساتی که از نظر کارگروه تشخیص صلاحیت، دانش‌بنیان تلقی شوند، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی شامل حال آن‌ها خواهد شد، اظهار کرد: از جمله خدمات صندوق، ارائه خدمات مالی و اعتباری است که در غالب وام‌هایی با سود کم به شرکت‌ها داده می‌شود.

وی با توضیح این که اعطای ضمانت‌نامه‌ها نیز از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی است، ادامه داد: صندوق گاهی به عنوان سرمایه‌گذار جهت افزایش سرمایه وارد عمل می‌شود و از طریق صندوق‌های پژوهش‌فناوری استان‌ها با شرکت‌ها همکاری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی خاطرنشان کرد: این صندوق حتی خدماتی تحت عنوان کمک‌های بلاعوض برای مؤسسات و شرکت‌ها دارد که غیرنقدی به آن‌ها ارائه می‌شود؛ بدین ترتیب که هزینه‌هایی را که باید شرکت‌ها سالانه برای آموزش، مشاوره، گرفتن استانداردها و مجوزها بدهند، بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از شرکت‌های پارک علم و فناوری شیخ بهایی دانش‌بنیان‌هستند، افزود: تقریباً تمام شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری شیخ بهایی از بیشتر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی که یک نهاد ملی است، بهره‌مند شده‌اند.

مهدوی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ واحد فناوری در پارک شیخ بهایی مشغول فعالیت هستند؛ شرکت‌هایی که مجوز دانش‌بنیان ندارند و یا به هر دلیلی این مجوز را نگرفته‌اند، نیز با داشتن مجوز فناوری از پارک، می‌توانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه پارک شیخ بهایی دستاوردهای مهمی برای شرکت‌های مستقر داشته است، اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می‌توان کمک به تجاری‌سازی به ویژه درحوزه تجهیزات پزشکی، توسعه بازار، ساخت و تولید نام برد. بعضی شرکت‌ها سهم قابل توجهی از بازار داخل را برای ارائه خدمات در دست دارند.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی یادآور شد: حدود ۵۰ درصد افراد مشغول در شرکت‌های پارک را زنان تشکیل می‌دهند و فرصت‌های شغلی با محیط امن و آکادمیک مرتبط با تحصیلات آن‌ها در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک شیخ بهایی وجود دارد؛ بیش از ۸۰ درصد افرادی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند، دارای تحصیلات بالاتر از مقطع کارشناسی هستند.

logo-samandehi