دوشنبه، 10 آبان 95 - 08:58

 

نخستین همایش “فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت” به همت سازمان بهزیستی و همکاری ده ها دانشگاه، مرکز علمی و دستگاه اجرایی کشور برگزار شد.در این همایش از ۱۵۷ چکیده مقاله ارسال شده، ۷۰ مقاله مورد داوری اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف قرار گرفت و با رتبه بندی ۴۰ مقاله از این تعداد، ۲۴ مقاله برتر در بخش سخنرانی، در قالب ۹ محور مختلف ارائه گردید.

ff

در این همایش مقاله عباس زمانی، کارشناس روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان و کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی با عنوان «نقش شبکه های اجتماعی تلفن همراه در تضعیف نهاد خانواده» به صورت سخنرانی ارائه که مورد استقبال حاضرین و دکتر محمد مهدی فتوره چی، مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و مدیر این نشست  قرار گرفت.

پس از آن دو مقاله دیگر ارائه و در نهایت، مراسم اختتامیه همایش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد، اساتید دانشگاه و کارشناسان و دانشجویان رشته های مرتبط برگزار شد.

دکتر علی ربیعی در مراسم اختتامیه این همایش، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه جهت معرفی توانایی های علمی همکاران خود افزود: ما باید در آینده برای استفاده بیشتر از فضای مجازی برنامه ریزی داشته باشیم و جدا از بررسی آسیب های این فضا به دنبال فواید و فرصت های آن باشیم.

وی توجه به “اشتغال ” در فضای مجازی را  بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیام اصلی من این است که مطالعات آینده باید بر این مبنا باشد که چطور می توان در فضای مجازی خوشبخت تر بود و ثروت بیشتری برای جامعه خلق کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنانش، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم،  آمادگی این وزارت را برای تقویت پیوند دانشگاه با واحدهای رفاهی و توانبخشی سازمان بهزیستی، اعلام کرد.

 در ادامه این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «رسانه های نوین و مسایل اجتماعی جدید در  ایران» نوشته دکتر  علی ربیعی که منبع علمی و اطلاعاتی مناسب برای مطالعه پیرامون مسایل مربوط به فضای مجازی است ، دبیرخانه دائمی همایش “فرصت ها و چالش های فضای مجازی ” آغاز به کار کرد.

گفتنی است این همایش به مدت دو روز در چهارم و پنجم آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد.

 

logo-samandehi