سه شنبه، 01 اسفند 02 - 11:35

 

آقامیری: دشمن حرکت‌های متعدد و وسیعی را در یک سال گذشته انجام داده که در برخی موارد اتفاقات ناگواری رخ داده است.دبیر شورای عالی فضای مجازی از برخورد با دستگاه‌هایی که در امنیت سایبری قصور داشته‌اند خبر داد.

محمدامین آقامیری درباره حمله‌های سایبری به ارگان‌های مختلف در یک سال اخیر به خبرگزاری مهر توضیح داد: «مسئولیت حفاظت و پیاده‌سازی ضوابط و مقررات ابلاغ شده بر عهده بالاترین مقام دستگاه است؛ یعنی چارچوب قوانین، ضوابط و دستورالعمل توسط مرکز ملی مشخص و توسط دستگاه پیاده‌سازی می‌شود. حال در این بین اگر دستگاهی در پیاده‌سازی دستورالعمل قصوری داشته باشد و یا ترک فعل صورت گرفته باشد، با آن دستگاه برخورد خواهد شد.»حملات سایبری‌‌ای که در این مدت رخ داده، برخی به دلایل طراحی و معماری و برخی دیگر به دلیل هجمه‌های دشمنان بوده است. خیلی سربسته عرض می‌کنم در شرایطی که ما شاهد توسعه جدی این حوزه هستیم، دشمن حرکت‌های متعدد و وسیعی را در یکسال گذشته انجام داده ولی اکثراً مدیریت شده و در برخی موارد هم اتفاقات ناگواری رخ داده است

او با بیان اینکه اجرای دستورالعمل حریم خصوصی می‌تواند در حفظ داده‌های مردم برای مقابله با حملات سایبری مؤثر باشد، ابراز امیدواری کرد که با بهبود سطح امنیت در دستگاه‌های مختلف و رعایت نکات شاهد حملات سایبری و مواردی از این دست نباشیم.

logo-samandehi