یکشنبه، 20 شهریور 01 - 06:22

 

، با فعال شدن این امکان، کسب‌وکارهای بیشتری می‌توانند از امکان خرید اقساطی استفاده کنند. هم‌اکنون پلتفرم‌های وام و خرید اقساطی کالا برای اینکه بتوانند سرویس‌های خود را به مردم ارائه دهند با کسب‌وکارهای مختلف وارد مذاکره می‌شوند اما با فراهم شدن این بستر علاوه بر اینکه امکان گسترش پلتفرم‌های لندتک بازار بیشتر می‌شود، کسب‌وکارها نیز ساده‌تر می‌توانند از این سرویس‌ها استفاده کنند.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: این مرکز طی سال جاری در نظر دارد توسعه تجارت الکترونیکی خارجی را نیز در دستور کار خود قرار دهد؛ از همین رو امضای تفاهم‌نامه برای همکاری با پلتفرم‌های سایر کشورها در دستور کار قرار دارد تا پلتفرم‌های ایرانی بتوانند از طریق آن پلتفرم‌ها محصولات خود را عرضه کنند.

او با اشاره به اینکه رشد دریافت اینماد بی‌ستاره در ۵ ماه ابتدای امسال قابل توجه بوده است، گفت: در همین دوره کسب‌وکارها حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نماد بی‌ستاره دریافت کرده‌اند و تقریبا از ابتدای ۱۴۰۰ تا مرداد ماه حدود ۱۷ هزار کسب‌وکار نماد تجارت الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

کلاهدوزان میزان رشد پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه برای بخش تجارت الکترونیکی را ۷.۵ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رشد برای این بخش بسیار اندک است و عملکردهای فعلی نیز نشان‌دهنده رشد بیشتری در این بخش است. هم‌اکنون در شاخص‌های مختلف تجارت الکترونیکی حداقل ۱۵ درصد رشد و حداکثر ۴۵ درصد رشد را مشاهده کرده‌ایم. او ادامه داد: به طور متوسط ۲۵ درصد رشد در شاخص‌های کلان تجارت الکترونیکی مشاهده کرده‌ایم.

همچنین محمدجواد هادی سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها خبر از ری‌برندینگ اینماد پس از ۱۲ سال دارد.او با اشاره به اینکه اسفندماه ۱۳۸۹ اولین نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد اعلام کرد: از این پس نماد اعتماد الکترونیکی به نماد تجارت الکترونیکی تغییر نام خواهد داد تا مشخص شود این نماد نشان‌دهند اعتماد کامل به کسب‌وکار نیست بلکه اعتماد یک طیف را شامل می‌شود و در مقابل رتبه اعتماد در قالب ستاره‌های مختلف و در قالب رتبه اعتباری به کسب و کارهای داده می‌شود.

logo-samandehi