شنبه، 24 بهمن 94 - 09:34

 

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، غلامرضا شهریاری ضمن اشاره به رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، اظهار کرد: پس از مشاهده سایتی برای آموزش هک و نفوذ به سیستم‌های یارانه‌ای، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در آن سایت علاوه بر درج مطالب آموزشی پیرامون نحوه هک سایت‌های اینترنتی مطالبی نیز مبنی بر هک مودم‌های اینترنتی نیز وجود داشت که بر آن نرم افزارهای مختلف هک و نفوذ به کامپیوترها برای دانلود قرار گرفته بود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت: سرانجام این فرد که دست به انتشار مطالبی پیرامون هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای در فضای مجازی زده بود توسط پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شد.

شهریاری با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس و شناسایی و دستگیری گرداننده سایت بیان کرد: انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی طبق ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی به مجازات از ۹۱ روز تا ۲ سال زندان محکوم می‌شود.

logo-samandehi