پنجشنبه، 05 اردیبهشت 98 - 11:43

 

همزمان با فصل ارائه اظهارنامه های مالیاتی، دوره آموزشی تکمیل اظهارنامه های الکترونیکی مالیاتی عملکرد ۹۲ اشخاص حقیقی، حقوقی، املاک و ارزش افزوده با حضور دفاتر پیشخوان خدمات دولت، کافی نت ها و نمایندگان اتحادیه های صنفی استان در اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان برگزارشد.

در این جلسه آموزشی معاون درآمدهای مالیاتی اصفهان با تاکید بر اهمیت درج اطلاعات صحیح و کامل در ثبت اظهارنامه ها ، بیان داشتند:امسال دریافت اظهارنامه های مالیاتی ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیکی انجام می شود ازاین رو درج صحیح کد واحد مالیاتی در تسلیم اظهارنامه حائز اهمیت بسیار می باشد. آقای مزیکی هدف از ارائه اظهارنامه الکترونیکی را کاهش مراجعات به ادارات امور مالیاتی و دریافت اطلاعات هویتی مودیان جهت ورود به طرح جامع مالیاتی دانستند و تصریح نمودند : در بحث خوداظهاری مودی باید راهنمایی شود ولی سود و زیان توسط خود مودی درج شود یعنی اعداد و ارقام از شخص مودی مالیاتی دریافت و ثبت گردد.معاون درآمدهای مالیاتی اصفهان در رابطه با ثبت و تکمیل اظهارنامه عنوان کردند: برای اشخاص حقیقی پیش ثبت نام کد اقتصادی و رسیدن به گام ۲۹ الزامی می باشد. ایشان افزودند: صاحبان مشاغل با استفاده از کد رهگیری مرحله پیش ثبت نام و پس از تایید اعتبارسنجی ستادی اطلاعات آن (گام ۲۹ به بالا) می توانند نسبت به ارسال الکترونیکی اظهارنامه خود اقدام نمایند.در خصوص مشارکتها نیز استفاده از کدرهگیری یک نفر از شرکا به عنوان مودی اصلی جهت تسلیم اظهارنامه کلیه شرکا کفایت نموده و نیازی به پیش ثبت نام کلیه شرکا نمی باشد.

ایشان در ادامه اشاره کردند: با توجه به شرط وجود اطلاعات شرکا در سیستم ثبت نام جهت ارسال اظهارنامه الکترونیکی برای مودیانی که به گام ۲۹ رسیده اند امکان ویرایش اطلاعات آنها توسط واحدهای کد اقتصادی ادارات امور مالیاتی فعال گردیده است. آقای مزیکی معاون درآمدهای مالیاتی اصفهان همچنین در خصوص تکمیل اظهارنامه اشخاص حقوقی بیان کردند: با توجه به پیشرفت فرآیند ثبت نام این دسته از مودیان تاکنون، ارسال اظهارنامه الکترونیکی صرفا با استفاده از نام کاربری و کدرهگیری ثبت نام و به شرط تکمیل نمودن مرحله دوم ثبت نام (گام ۴۰ به بالا) قابل انجام خواهد بود. ایشان از اشخاصی که اظهارنامه خود را با گواهی امضا الکترونیک ارسال و پیغام خطا دریافت میکنند خواستند از ثبت وکالتنامه مالیاتی خود در دفاتر اسناد رسمی و همچنین اعتبار تاریخ گواهی الکترونیک خود اطمینان حاصل کنند. ایشان برای غیرفعالسازی اشخاص حقوقی بیان داشتند: اشخاص حقوقی جهت اظهارنامه عدم فعالیت می توانند با مراجعه به واحدهای کد اقتصادی ادارات امور مالیاتی ثبت نام خود را غیرفعال نموده و اظهارنامه خود را ارسال نمایند.

آقای مزیکی همچنین جهت ثبت اظهارنامه افرادی که فوت کرده اند و ثبت نام آنها تایید نشده ادامه دادند: می بایست با مراجعه به واحدهای کد اقتصادی ادارات امور مالیاتی ثبت نام کد اقتصادی غیرفعال و اظهارنامه ثبت گردد. در ادامه جلسه آقای نریمانی معاون مالیات بر ارزش افزوده با اشاره به اینکه تیرماه ماهی پرکارو زمان اظهارنامه مالیات برارزش افزوده بهار سال ۹۳ و همچنین اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی، حقیقی ، املاک و زمان ارائه گزارشات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم است ، تاکید کردند: اعتبار فقط مربوط به خرید کالا و خدمات از فعال اقتصادی ثبت نام شده که به موجب ماده ۱۹ مالیات و عوارض را از خریدار اخذ میکند مدنظر قرار میگیرد. ایشان درپایان صحت اطلاعات وارد شده را بسیار مهم برشمردند واظهارنمودند مودیان محترم جهت تکمیل اظهارنامه های مالیاتی می بایست به سامانه www.tax.gov.ir مراجعه نمایند

logo-samandehi