جمعه، 20 فروردین 95 - 07:50

 

به نظر می رسد که دولت مردان آمریکایی قصد پشتیبانی از قانونی که کمپانی های تکنولوژی را مجبور به رمزگشایی محصولاتشان می کند، ندارند. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از منابع آگاه، گروه های ویژه ای در ساختمان ریاست جمهوری تشکیل شده که مشکلاتی نظیر به خطر افتادن امنیت شخصی کاربران را بررسی می کنند.

۵۱۰۵۸۴۲۹۴-ed

بعد از وقوع حادثه تروریستی سن برناردینو و نیز درگیری قانونی میان اپل و پلیس فدرال آمریکا، سناتور ریچارد بور و سناتور دایان فِینشتِین لایحه ای جدید ارائه دادند که بنابر آن، قاضی ها می توانند کمپانی هایی نظیر اپل و واتس اپ را مجبور به رمزگشایی نرم افزارهای امنیتی شان کنند.

منابع نزدیک مدعی شده اند که دولت مردان آمریکایی، مستندات مربوط به این لایحه را مطالعه کرده اند و قصد دارند که پاسخی به آن ارائه دهد، با این حال به صورت رسمی و عمومی از لایحه مورد بحث حمایت نخواهد کرد. رویترز در گزارش خود اعتقاد دارد که این حرکتی تبلیغاتی و سیاسی است و با توجه به جو انتخاباتی فعلی ایالات متحده، بعید به نظر می رسد که لایحه مورد بحث فعلا کار به جایی برد.

در ماه ژانویه، وب سایت The Hill اشاره کرد که سناتور فینشتین و بور، نسبت به تماس های کمیسیون ملی ایالات متحده بی اعنتا بوده و از جستجو برای یافتن راه حلی بهتر سر باز می زنند. در هر صورت به نظر می رسد که ساده ترین راه برای دو سناتور آمریکایی، پاک کردن صورت مسئله به جای یافتن راه حل آن است.

logo-samandehi