سه شنبه، 29 بهمن 92 - 06:33

 

13920131134316114407813

دومین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات با هدف همگرایی نهادی بخش های دولتی و خصوصی و ایجاد عزم ملی برای توسعه صنایع نوین برگزار می شود.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، این همایش در نیمه نخست سال ۱۳۹۳با حضور مقامات عالی رتبه کشور، مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و با دعوت از نهادها و متخصصین بیش از ۵۰ کشور دنیا و همکاری سازمان های ملی و بین المللی در تهران برگزار خواهد شد.
دبیر دومین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات (ITIEC 2014) و نمایشگاه جانبی آن (ITIEX 2014) بااشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: همگرایی نهادی بخشهای دولتی و خصوصی و تشکیل عزم ملی برای توسعه صنایع نوین از جمله صنعت فناوری اطلاعات از یکسو و انتقال دانش و تجربه کشورهای خارجی از سوی دیگر از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این همایش است.
محمدحسین پاشنه طلا همچنین بررسی راهکارهای کاهش فاصله دیجیتال و افزایش میزان دسترسی، دانش و کاربرد فناوری اطلاعات در ارتقای بهره وری واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
وی درادامه تصریح کرد:درنمایشگاه آی تکس ۲۰۱۴شرکت های داخلی و بین المللی تولید کننده نرم افزار، سخت افزار و محتوا در شاخه های بازی های رایانه ای، نرم افزارهای سازمانی، سلامت الکترونیک، دولت الکترونیک، حمل و نقل الکترونیک و شرکت های فنی مهندسی حوزه صنایع نفت،گازو پتروشیمی در فضای نمایشگاهی بالغ بر ۳ هزار متر مربع به ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات خواهند پرداخت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی توسعه صنعتی کشور جهت توسعه صنعت فناوری اطلاعات و افزایش صادرات غیرنفتی از محل صنایع نوین بالاخص صنعت نرم افزار و در راستای دستیابی به سهم۲ درصدی این صنعت در تولید ناخالص داخلی و ایفای نقش ۱٫۵ درصدی صادرات محصولات و خدمات این صنعت در صادرات غیرنفتی، دومین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات را برگزار می کند.
همچنین نخستین همایش بین المللی صنعت و صادرات فناوری اطلاعات (ITIEC 2013) و نمایشگاه جانبی آن (ITIEX 2013) با حضور مقامات علمی و اجرایی از ۸ کشور دنیا، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، UNESCAP و جمعی از مقامات و مسئولان داخل کشور سال گذشته در تهران برگزار شد.

logo-samandehi