چهارشنبه، 28 بهمن 94 - 06:58

 

– رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت: برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی در فضای مجازی اخبارخلاف واقع منتشر کند مجرم محسوب می‌شود.به گزارش پایگاه خبری پلیس استان اصفهان، غلامرضا شهریاری اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی زیر ذره‌بین پلیس فتای استان قرار دارد و تمامی فعالیت‌های کاندیداها و هواداران آن‌ها در فضای مجازی رصد می‌شود.

1902787

وی با بیان این که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از طرف ستادهای انتخاباتی موضوع به مبادی ذیربط گزارش خواهد شد، بیان داشت: تاکنون تعداد معدودی از کسانی که اقدام به انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی می‌کردند، شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان اظهار داشت: برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر نماید مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا دو سال زندان محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی انتشار هرگونه اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت‌ها و شمارش آراء انتخابات در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شهریاری، یکی از آسیب‌های فضای مجازی در زمان تبلیغات انتخابات را شایعه‌پراکنی عنوان کرد و بیان داشت: پلیس به شهروندان توصیه می‌کند هنگام مشاهده مطلبی در اینترنتی قبل از این که آن را باور کنند و انتشار دهند، پیرامون آن موضوع تحقیق کرده و صحت آن را بررسی کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان‌ اصفهان فضای مجازی را محیط مناسبی برای شناخت کاندیداها ندانست و تاکید کرد: عده‌ای با اهداف و نیات خاص در صدد تخریب چهره‌های نامزدها و انتشار مطالب کذب و دروغ علیه آن‌ها هستند که در این زمینه از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده، این‌گونه موارد را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی از سوی پلیس فتای استان انجام شود.

logo-samandehi