پنجشنبه، 28 فروردین 99 - 06:12

 

 

بعنوان اولین سوال بفرمایید در سالی که گذشت فضای کارآفرینی چگونه بود؟

سال ۹۸ سالی بسیار خوبی برای شورای شهر در جهت تحقق و توسعه ی کارآفرینی در اصفهان بود آنهم بدلیل اجرای شدن سیاست های تدوین شده در سال ۹۶ و ۹۷ در راستای بهبود اکوسیستم کارآفرینی که از شاخص ترین آنها میتوان به پروژه ی توان۷ ، شکل گیری VC اصفهان، تشکیل هاب اصفهان و برگزاری رویدادهای متنوع کارآفرینی و استارتاپی اشاره کرد.

رویکرد سایر اعضای شورای شهر در قبال موضوع کارآفرینی چگونه بوده است؟

خدا را شکر علی رغم اختلاف سلیقه های موجود در بین اعضای شورای شهر ، در خصوص موضوع کارآفرینی وحدت رویه وجود دارد و همه معتقد به این هستند که کارآفرینی از ضروریات شهر است و بواسطه حسن اعتماد به بنده و همراهی سایر اعضای شورای شهر توانستیم به موارد فوق دست پیدا کنیم.

یکی از مهمترین اقدامات شکل گرفته فضای کارآفرینی اصفهان راه اندازی مرکز ارگ بود.در این خصوص چه نظری دارید؟

در مورد هاب اصفهان باید گفت که شهرداری در اجرای آن نقشی نداشته است و تمام سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شد و حتی شهرداری از محل هاب اجاره مناسب دریافت کرده است و دلیل آن هم برهم نخوردن فضای تجاری مجتمع تجاری ارگ جها نما بوده است.علاوه بر این قرار نیست که در راستای نیست در راستای حمایت از استارتاپها ، سایر فضاهای تجاری اصفهان را به فضای اشتراکی اختصاص دهیم .سعی شد شرایط یکسانی برای تمام فعالان در ارگ برقرار باشد. هاب اصفهان با حضور همراه اول و تغییر سیاست های موجود و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ، مشارکت دانشگاه صنعتی ، صندوق پژوهش و فناوری ، شهرک علمی و تحقیقاتی مطمئناَ روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.

 

در حال حاضر چند شتابدهنده در اصفهان فعالیت دارند و حاصل این هم افزایی را چگونه می بینید؟

تا آنجایی که میدانم چندین شتابدهنده فعال از جمله صنایع خلاق اصفهان، شتابدهنده پایرتز زیر نظر عتیق گشت ، شتابدهنده صادراتی که در اتاق بازرگانی ، شتابدهنده هاب در ارگ جهان نما و شتابدهنده مشاهیر زیر نظر مخابرات در اصفهان فعال هستند که با گستردگی شهر اصفهان ، نیاز بیشتری به فعال شدن شتابدهنده های دیگری داریم و حداقل برای موفقیت لازم است تعداد شتابدهنده دو رقمی شود.

اخیرا شتابدهنده صنایع خلاق با همت شما در اصفهان افتتاح شد.هدف از ایجاد و راه اندازی این شتابدهنده چیست؟

شتابدهنده صنایع خلاق با توجه به پتانسیل بالای اصفهان در صنایع خلاق میتواند ، یکی از بهترین شتابدهنده ها در اصفهان و حتی ایران باشد . صنایع دستی یکی از بخشهای آن است و بخش دیگر آن طراحی و مد لباس است که پس از مشاهده تیم های کوچک و پرانرژی واقعا خوشحال شدم و امیدوارم با مدیریت مناسب این شتابدهنده یکی از تاثیرگذارترین ها باشد.

برگزاری رویدادهای کارآفرینی در اصفهان را چگونه ارزیابی میکنید؟

رویدادهایی که در جریان برگزاری آنها قرار گرفتم ، چه به صورت مشاوره ، چه سخنرانی ، چه مدعو ، همگی در سطح خوبی برگزار شدند و آنها را مفید ارزیابی میکنم .استناد میکنم به کتاب جامعه های استارتاپی – ایجاد یک اکوسیستم کارآفرینی در شهر شما نوشته برد فلد که در آن رشد یک اکوسیستم را در برگزاری رویدادهای منظم و هدفمند میداند.

بعنوان سوال آخر برای سال ۹۹ چه برنامه ها و ایده هایی دارید؟

با توجه به انتخابات شورای شهر اصفهان در خرداد ماه تمام تلاشمان را در به ثمر نشستن پروژه هایی چون توان ۷ ، ایجاد VC اصفهان و توسعه ی فضای کارآفرینی اصفهان خواهیم کرد.اگر تصمیم بر عدم حضور در شورای شهر داشتیم حداقل چندین پروژه که عملیاتی شده باشد را به یادگار بگذاریم. پروژه هایی که حتی با تغییر مدیریت، متوقف نشوند.

logo-samandehi