جمعه، 08 فروردین 93 - 00:57

 

201756_900

مایکروسافت

دیتاسنتر شیکاگوی مایکروسافت یکی از بزرگترین دیتاسنترهای دنیا با ۶۵ هزار متر مربع زیربنا میزبان حدود یک میلیون سرور است که در واحدهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تایی دسته بندی شده اند.

201757_939

گوگل

گوگل هیچگاه رسما تعداد سرورهای خود را اعلام نکرده ولی می گوینداین شرکت صاحب بیش از ۹۰۰ هزار سرور است. حتی عجیب نیست اگر گوگل را با ۱۳ دیتاسنتر در سراسر دنیا مالک بزرگترین دیتاسنتر دنیا نیز بدانیم.

201758_633

سوپرنپ

با زیربنایی نزدیک به ۱۸۵ متر مربع دیتاسنتر سوئیچ سوپرنپ یکی از بزرگترین وامن ترین دیتاسنترهای دنیاست. شهرت امنیتی این دیتاسنتر به خاطر استفاده از سه منبع تغذیه پشتیبانی و نرم افزار امنیتی بسیار مطمئن مشهور است.

پوینن

دیتاسنتر پوینن سوئد که در یکی از پناهگاه های باقیمانده از زمان جنگ سرد ناتو جای گرفته یکی از خنک ترین و امن ترین دیتاسنترهای دنیاست. این پناهگاه از موتور یک زیردریایی آلمانی برای تامین نیروی پشتیبانی خود استفاده می کند و در مقابل برخورد مستقیم یک بمب هیدروژنی نی زمقاوم است.

فرانکفورت

سیتی دیتاسنتر فرانکفورت یکی از سبزترین مراکز ذخیره اطلاعات در دنیاست. این مرکز از هوای تازه برای خنک کردن کامپیوترهای خود استفاده می کند و روی سقف ان هم پر از گیاهانی است که به تهویه هوا کمک می کنند.

امرسون

دیتاسنتر امرسون تماما بر پایه استفاده از انرژی های بازگشت پذیر طراحی دشه؛ به طوری که بیشتر انرژی خود را از ۵۰۰ پنل خورشدی می گیرد. بیش از ۸۰ درصد سازه ساختمان هم از فلزات و مواد بازیافتی ساخته شده است.

201759_311

آیرون منتین

دیتاسنتر آیرون منتین داخل یکی از معادن قدیمی پنسیلوانیا زیر سطح زمین جای گرفته، جایی که بدون نیاز به سیستم خنک کننده تمام حرارت سیستم ها جذب دیوارهای معدن می گردند.

اچ پی

دیتاسنتر EcoPOD اچ پی کم مصرف ترین دیتاسنتر دنیاست. این مرکز صاحب ۲۲۰۰ سرور و بیش از ۷۰۰۰ گره است که به طور کامل به صورت ماژولارت طراحی شده است.

logo-samandehi