یکشنبه، 08 مرداد 02 - 05:28

 

پس از خبر تعلیق مجوز فعالیت استارتاپ فروش بیمه «ازکی»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نوشت: واکنش علنی نشان خواهیم داد.بیمه مرکزی پس از انتشار تصاویری از حجاب کارکنان شرکت بیمه ازکی، مجوز فعالیت این شرکت را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد و تا زمان بررسی نهایی فعالیت این شرکت متوقف شد.خبر تعلیق مجوز فعالیت این استارتاپ بیمه‌ای، پس از پلمپ ساختمان اداری دیجی‌کالا نشان از موج برخورد با فضای استارتاپی دارد. خبرگزاری تسنیم که پیش از این انتشار تصاویر کارکنان ازکی را هنجارشکنی خوانده بود، خود خبر تعلیق مجوز فعالیت این شرکت را داد.

در واکنش به این اتفاق رئیس سازمان نصر تهران در توییتی نوشت:دیجی‌کالا، طاقچه، ازکی ضمن تأکید بر تبعیت از قانون- و نه نظرات شخصی- این نحوه برخورد با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست. سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این جایز نیست. واکنش علنی نشان خواهیم داد.

این برخورد با کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در حالی اتفاق می‌افتد که دولت می‌گوید می‌خواهد سهم اقتصاد دیجیتال را افزایش دهد و تا پایان دولت به ۱۰ درصد برساند. هدفی که با وجود محدودیت‌ها، موانع و سخت‌گیری‌هایی که برای فعالیت این شرکت‌ها ایجاد می‌شود به نظر دست‌یافتنی نیست.

logo-samandehi