سه شنبه، 07 خرداد 92 - 02:29
رازهای نوآوری استیو جابز

 

رازهای نوآوری استیو جابز

رازهای نوآوری استیو جابز

تکرار روندهای گذشته، قطعاً به نتایجی بهتر از آنچه به دست آمده نخواهد انجامید.پیشرفت حقیقی همواره در گرو تفکرات خلاق، جدید و مبتکرانه است. در عصر پیش رو،کلید موفقیت، نوآوری است؛ مهم نیست مدارج بالایی در رشته‌ی هوافضا دارید یا آموزش تحلیل‌گری مالی دیده‌اید، حسابدار هستید یا یک فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی بیمه، تخصص شما باید با دنیای نوین سازگار باشد و این سازگاری یعنی شناخت راه‌های جدید که این امر مستلزم داشتن نگاه خلاقانه به مسائل و نوآوری است.

نوآوری موجب افزایش کارآیی می‌شود و افزایش کارآیی به افزایش درآمد، سود بیشتر، فرصت‌های جدید، محصولات بهتر و در نهایت زندگی بهتر می‌انجامد.نوآوری، روشی نوین در انجام کارهاست که منجر به نتایج مثبت می‌شود و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.نوآوری الزاماً به معنی اختراعی بزرگ، ارائه اثری جهانی، و یا راه‌اندازی کسب‌وکاری بین‌المللی نیست؛ نوآوری، شامل پیشرفت‌های کوچک و مداومی نیز می‌باشد که به بهبود زندگی، رشد کسب‌وکار یا بهبود محصولات و کارآیی شرکت کمک می‌کند. نهایت نوآوری، همیشه درآمد بالاتر نیست، بلکه گاهی آن است که به شما می‌گوید درآمد مشخصی را چگونه به شکل بهتری مصرف کنید.نوآوری بهترین راه پایدار ساختن موفقیت‌های اقتصادی است.فرصت چنین نوآوری‌های کوچکی، هر روز در کار و زندگی پیش می‌آید.

نوآوری، همان چیزی است که عامه مردم، هر روز برای داشتن یک زندگی فوق‌العاده، جستجو می‌کنند.صاحب کسب‌وکار کوچکی که ایده‌ی جدیدی برای افزایش فروش محصولات خود ارائه کردهاست، مدیری که راهی جدید برای ایجاد انگیزه در کارمندانش ابداع نمودهاست، کارآفرینی که پس از اینکه شغل‌های زیادی را از دست داده است دوباره کارش را از سر گرفته است، و مادر خانه‌داری که راهی برای شروع به کار مجدد مدرسه‌ی محله‌اش پیدا کردهاست، همگی نوآور هستند.

حال که به اهمیت نوآوری پی بردیم، چه نقشه راهی بهتر از افراد نوآور و خلاق و موفق؟ و در این زمره شاید بد نباشد نگاهی بیندازیم به رازهای نوآوری مدیر عامل اسبق شرکت اپل، و منتخب مجله فورچون (Fortune) به عنوان “مدیر اجرایی دهه”که به عنوان نماد نوآوری در قرن بیستم و حتی بیست و یکم شناخته می‌شود؛ استیو جابز.

چه به خلاقیت جابز معتقد باشیم و در زمره کسانی که وی را یکی از خلاق‌ترین مردان قرن بیستم و حتی قرن بیست و یکم می‌دانند، چه وی را یکی از دزدان سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) بدانیم، قطعاً نمی‌توان منکر موفقیت‌های بارز وی شد و حداقل بخشی از توانمندی‌های مبرز وی را نپذیرفت.

چگونه بازگشت وی به اپل توانست این شرکت را از ورشکستگی نجات دهد و به اوج برساند؟ چطور فردی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرده، توانسته است به این موفقیت‌ها دست یابد؟ از سوی دیگر، آیا با به کار بستن اصول و در نظر گرفتن چارچوب‌های کار و زندگی استیو جابز، می‌توان به آن موفقیت‌ها دست یافت؟ چگونه و چطور؟…

کتاب “رازهای نوآوری استیو جابز”(The Innovation Secrets of Steve Jobs) به قلم کارمن گالو، نویسنده چیره‌دست هفته‌نامه BusinessWeek و به ترجمه و تنظیم بخش پل دانش شرکت متاکو، دقیقاً به اصولی می‌پردازد که استیو جابز را در بیشتر دوران زندگی‌اش راهنمایی کرده است؛ درس‌هایی که به شما کمک خواهد کرد نیروی بالقوه‌ی خود را در تجارت و زندگی، به کار بگیرید.اصولی که استیو جابز را به یکی از موفق‌ترین نوآوران دنیا بدل ساخت.مردان و زنانی را خواهید شناخت که با نوآوری به سبک استیو جابز، تجارت‌ها، جوامع و زندگی‌ها را متحول ساخته‌اند.

این کتاب به اصول و ابزارهای عملی برای کمک به ظهور خلاقیت بالقوه‌ای است که در همه‌ی ما نهفته است. اصولی که قرار است فرا بگیرید ساده، با مفهوم و قابل دسترس برای همه‌ی حرفه‌ای‌ها در همه زمینه‌های کاری.

logo-samandehi