سه شنبه، 25 تیر 92 - 07:42
ال جی

 

ما در بازه زمانی به سر می‌بریم که در آن جدال برای کسب مقام سوم در دنیای گوشی‌های موبایل جذاب‌تر از رقابت برای رسیدن به جایگاه اول شده است!اپل و سامسونگ از بقیه رقبا پیش افتاده‌اند و بعید به نظر می‌رسد که سال بعد یا حتی پس از آن، شرکتی بتواند این دو را تهدید کند.اما پس از این دو، چند شرکت هستند که سخت طالب کسب مقام سومی هستند. سه مدعی بزرگ برای این کرسی، ال جی، هواوی و سونی هستند.

ال جی: ۴۵ میلیون

ال جی

ال جی

هر سه این شرکت‌ها، طرح‌های جاه‌طلبانه‌ای برای ادامه سال میلادی جاری دارند. ال جی به گوشی G2 که حدود یک ماه دیگر در ۷ آگوست در همایش نیویورک رونمایی می‌شود، امید زیادی دارد. ننتظار می‌رود، بازار عکس‌العمل خوبی به این گوشی نشان بدهد.ال جی می‌خواهد که دست‌کم ۱۰ میلیون دستگاه G2  به فروش برساند، این شمارگان تولید البته در مقایسه با گلکسی اس ۴ سامسونگ، چیز خاصی نیست، اما برای شرکت نسبتا کوچکی مثل ال جی، فروش خوبی محسوب می‌شود.ال جی با افق امیدوارکننده G2 و موفقیت گوشی‌های اپتیموس G و اپیتیموس G پرو، در سه ماه اول سال ۲۰۱۳ جایگاه سوم بازار موبایل را به خود اختصاص داد. حالا هدف ال جی فروش ۴۵ میلیون دستگاه گوشی است تا پایان سال است که ۵ میلیون دستگاه بیشتر از هدف اولیه این شرکت در آغاز سال است.

هواوی: ۶۰ میلیون

هواوی

هواوی

هواوی که بازار خوب داخلی چین را هم دارد، اصلا به کمتر از فروش ۶۰ میلیون دستگاه گوشی موبایل راضی نیست. این هدف شاید بلندپروازانه به نظر برسد، اما این شرکت با کارت‌هایش خوب بازی می‌کند، انتظار می‌رود هواوی از رایج شدن فناوری LTE در چین حداکثر استفاده را کند و گوشی‌های پشتیبان‌کننده از این پروتکل را به مشتری‌های داخلی بفروشد.در سطح بین‌المللی هم این شرکت به عرضه مدل‌های جذابی مثل Ascend P6 ادامه می‌دهد، گوشی‌ای که در حال حاضر باریک‌ترین گوشی دنیاست.

سونی: ۴۲ میلیون

سونی

سونی

سونی «اسب سیاه» میدان تاخت و تاز شرکت‌های تولیدکننده موبایل محسوب می‌شود. بعد از مدت‌ها که این شرکت زیر سایه شرکت‌های دیگر بود و گوشی‌هایش از نظر مشخصات فنی، طراحی و نرم‌افزار عقب بودند، در سال ۲۰۱۲ این شرکت تکانی به خود داد.مقامات این شرکت به رسانه‌های چینی که برای بازتاب اخبار مربوط به گوشی Xperia Z Ultra آمده بودند، گفته‌اند که هدفشان فروش ۴۲ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۳ است تا بتوانند جایگاه سومی گوشی‌سازها را به چنگ آورند.Xperia Z و گوشی‌های مشابه آن، نسبتا موفق بوده‌اند، انتظار می‌رود که Z Ultra هم رقیب خوبی برای سری گلکسی نوت سامسونگ شود.

logo-samandehi