پنجشنبه، 20 آبان 95 - 10:11

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری اصفهان، “سامانه یکپارچه مکانی اصفهان(سیما)”  با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان و با هدف فراهم نمودن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در حریم شهر با دقت یک تا دو سانتیمتر برای کاربردهای شهری و عمرانی،  همچنین استانداردسازی فرایند برداشت اطلاعات مکانی در مجموعه شهرداری اصفهان به صورت رسمی رو نمایی شد.

rtk-gps

این پروژه با عنوان سامانه تعیین­موقعیت­کینماتیک شبکه (Network Real Time Kinematic- NRTK)  یا RTK GPS شبکه شهر اصفهان در فاز اول به منظور استفاده از قابلیت­های سیستم تعیین موقعیت­جهانی (GPS) و تعیین­موقعیت دقیق در سطح شهر،  با احداث سه ایستگاه دائمی و ارائه خدمات محدود در اردیبهشت ماه سال جاری اجرا شده بود که با اتمام آن در چهار ایستگاه و ارائه کلیه خدمات، به بهره برداری نهایی رسید.

این سامانه برای به­روزرسانی نقشه­ها، عملیات عمرانی، شهرسازی، نقشه­برداری توسط کاربران شهرداری، پیمانکاران و سایر سازمان های مرتبط در شهر قابل استفاده بوده و استفاده از آن  باعث ایجاد تحول در حوزه اطلاعات مکانی و برداشت های نقشه برداری خواهد شد.

بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان، محدوده تحت پوشش این سامانه در حال حاضر مناطق ۱۵ گانه شهرداری تا فاصله ۱۰ کلیومتری از ایستگاه های دائم می باشد.

مهندس وحید حیدریان ایستگاه های دائم این پروژه را شامل مناطق ۱۲،۱۳ و ۱۴ عنوان کرد و از احداث یک ایستگاه پیلار زمینی در محل سالن همایش های بین المللی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) خبر داد.

بر اساس این گزارش مطالعات اولیه این پروژه شامل؛ نیازسنجی، مطالعات تطبیقی و مکان یابی احداث ایستگاه های دائمی، در قالب پروژه “مطالعات پایه GPS  شهر اصفهان” در ابتدای سال ۱۳۹۳ آغاز شده و  با تلاش و پیگیری مدیران و کارشناسان مدیریت اطلاعات مکانی این سازمان و حوزه های معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مدیریت فاوا، معاونت شهرسازی و معماری، و معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در پایان سال گذشته به اتمام رسیده بود.

logo-samandehi