دوشنبه، 29 شهریور 95 - 11:23

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره برخی موافقت های اصولی صادر شده برای متقاضیان که دارای سهامداری مشترک به شکل مستقیم یا غیر مستقیم با اپراتورهای موبایل هستند، گفت: دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تمامی درخواست ها را یکی یکی بررسی می کند و اگر با همچین مواردی روبرو شود، درخواست را رد می کند.

دکتر عمیدیان گفت: اگر یک مورد موافقت اصولی صادر شده در زمینه MVNO را پیدا کنید که دارای سهامداری مشترک با اپراتورها باشند و مصوبه کمیسیون تنظیم را نقض کند، بدون رو دربایستی برخورد می کنیم.

 وی افزود: درباره تمهیدات اندیشیده شده هم باید بگویم که دو بار اصلاحیه مصوبه اعطای موافقت اصولی به متقاضیان #MVNO را داشتیم. همین موضوع موجب شد از بالغ بر ۵۰ تقاضا در این حوزه، عده زیادی از درخواست ها ریزش کند یا شرکت هایی که دارای سهامداری مشترک با اپراتورها بودند در وسط راه، این اشتراک را حذف کنند.

گفتنی است که براساس آخرین اصلاحیه بند ۷-۱مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۱۰ رگولاتوری، دارنده پروانه یا سهامداران آن نباید در سایر دارندگان پروانه اپراتور مجازی (و یا دارنده موافقت اصولی) و اپراتورهای میزبان (#MNO) مستقیم یا غیرمستقیم سهام داشته باشد.
اپراتورهای میزبان و سهامداران آنها نیز نباید در هیچ‌یک از اپراتورهای مجازی (و یا دارنده موافقت اصولی)، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم سهام داشته باشند.

logo-samandehi