سه شنبه، 24 تیر 93 - 01:50

 

چندی اعراب یک نظرسنجی برای تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به Google راه‌اندازی شده که در ظرف چند روز گذشته آمار طرفداران ‘خلیج عربی’ از۲۱ درصد به۴۰ درصد رسیده است.
خلیج فارس
در ماه مه ۲۰۱۰ یک تارنمای ضد ایرانی بنام “خلیج فارس یا خلیج***ی” راه اندازی شده بود که نام خلیج فارس را زیر پرسش و به رای گیری گذاشت و امروز تارنمای دیگری به همان شیوه بنام “خلیج فارس مقابل خلیج ع**ی” (http://www.persianvsarab.com/) براه افتاده است، که بایستی از شرکت کردن در این رای گیری یا نظرسنجی خودداری کنیم.

شوربختانه بسیاری از هم میهنان از روی احساسات و عجولانه، بدون اینکه هیچ بررسی یا کندوکاوی پیش از شرکت در رای گیری بکنند و دریابند که چه کسانی پشت پرده این سایت میباشند، نخست چشم بسته رای داده و سپس دوستان خود را نیز دعوت به شرکت میکنند؛ که دوستانشان نیز بنوبه خود و به همان روش چشم و گوش بسته دنباله روی کرده و بدون هیچ آگاهی در رای گیری شرکت میجویند.

ناگفته نماند که تنی دشمن در لباس دوست که در فیس بوک برای خود نام ایرانی برگزیده اند و ادعای ایرانی بودن میکنند، ما را دعوت به شرکت در رای گیری میکنند و برای برانگیختن احساسات ملی ما بدروغ اعلام میکنند “رای گیری از سوی گوگل است” و یا “نام خلیج فارس در خطر است اگر شرکت نکنید” و امثال آن، که ما بایستی هشیار بوده و از شرکت کردن در این نظرسنجی دوری کنیم.

پیش از هر چیزی مسئله ای که همگان بایستی برآن آگاه شوند، که بالا بردن و پائین بردن آمار رای ها دست خود سازندگان سایت است و رای شما هیچ اثری در آمار ندارد و کاملا دروغ میباشد.

باری، یکی از بزرگترین انگیزه های ساخت این صفحه باصطلاع نظرسنجی توسط اعراب بجز “جنگ روانی علیه ما ایرانیان” و درآمد از راه تبلیغات در صفحات مذکور و بالا بردن ارزش تارنمایشان، مهمتر از هرچیزی برای بالا بردن آمار و میزان استفاده از نام دروغین خلیج “ع**ی” در موتورهای جستجوگر است

هر زمانی که ما کامنتی/نوشته ای/نقل قولی را در اینترنت بکار میبریم که در آن از واژه ی دروغین برای خلیج فارس بکاربرده میشود (چه انگلیسی و چه فارسی)، یا از دوستان خود دعوت میکنیم که در نظرسنجی شرکت کنند، ما با این کار به نام دروغین، بدون آگاهی اعتبار میبخشیم، زیرا که مرورگر موتورهای جستجو مانند شرکت گوگل، براساس الگوریتم=محاسبه عددی کار میکنند!‌ بعبارتی دیگر، موتورهای جستجو بر اساس تعداد دفعاتی که یک سایت یا سایت های مرتبط، از یک عبارت خاص و یا واژه بکاربرده شده را بعنوان نام متداول به جستجوگران و مشتریان خود ارائه میدهد. در واقع، این یک نوع سیستم براساس “رای” می باشد.

برای مبارزه با اینکار ما میبایستی:

  • یک: از شرکت جُستن در این نظرسنجی بازی مضحک ولی خطرناک خودداری کرده و به دوستان خود هشدار داده و آنان را آگاه سازید که شرکت در این رای گیری آب در آسیاب دشمن ریختن است
  • دو: برای بالا بردن آمار نام خلیج فارس، در هر کامنتی که در فیس بوک می نویسید، واژه “خلیج فارس” یا Persian Gulf را به پایان آن اضافه کنید:
  • سه: از بکاربردن نام ساختگی بطور کلی و شدیدا خودداری کنید
  • چهار: هر زمانی که مطلبی/کامنتی را مینویسید که ناچارید نام ساختگی تا بکار ببرید، محتاط بوده و پس از واژه خلیج بجای عربی “ع**ی” و بجای Arabian = A***n Gulf
استفاده کنید.

به دوستان خود هشدار دهید که بسیاری از هم میهنانمان در اینمورد نآگاهند

[highlight] بروز رسانی: برخی از هم میهنان متوجه نوشتار بالا نشده و هنوز میپرسند که آیا بایستی در این رای گیریها شرکت بجویند یا نه؟!! از خود بپرسید: “شما در خانه ای زندگی میکنید که نسل در نسل به شما رسیده و نیز سند مالکیتش به نام شماست! در این بین برخی از همسایگانتان چشم طمع به خانه و ملک شما دوخته و درصدد تسخیر و نیز تغییر نام آن هستند و برای بهدف رسیدن، آنان مالکیت و نام خانه شما را زیر سوال برده، و در بین خود به نظرسنجی گذاشته اند! آیا شما به کارهای کودکانه آنان میخندید، چون میدانید که سند به نام شماست و در آن زندگی میکنید و از نظر قانونی و عرفی صاحب آن خواهید ماند – یا – خود شما هم مانند “ملانصرالدین” سراسیمه و دوان دوان در آن نظرسنجی شرکت جسته و از دوستان و بستگانتان هم دعوت میکنید که بسود شما در آن شرکت جویند؟‌[/highlight]

logo-samandehi